/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
læse med et barn barnpå skødet
Fra : Alfido
Vist : 489 gange
26 point
Dato : 28-02-08 22:57

Det at jeg har en datter og er alene med hende gør mig lidt usikker på om jeg nu kan klare det,
Skal man usikker ens muligheder for klare sit studie fuldt ud, hvis man har et barn ved siden af (f.eks. hvis læser jura som er en af de studier der kræver meget)

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 36 point
Dato : 28-02-08 23:00

Jeg kender nogle studerende der har børn, de siger at det faktisk er nemmere at være studerende end være på arbejdsmarkedet når man har små børn

Er barnet syg, kan de bedre tillade sig at blive hjemme hos barnet, de kan læse når det passer ind, og kan studerer hjemme i et par dage uden at skulle stå til regnskab overfor en chef eller kollegaer

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-02-08 00:00

Jeg vil foreslå dig at kigge ind og oprette dig på www.singlemom.dk

Der er mange singlemødre som er igang med en uddannelse og har flere børn.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-02-08 00:05

Dit skriftlige dansk er så dårligt at du ikke vil kunne klare et jurastudium.

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 29-02-08 00:22

Hov* der skulle vistnok ha' stået man istedet for jeg... Jeg er en dreng!

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-02-08 00:33

Man kan sagtens studere som enlig forældre, men det kræver at man har et netværk som støtter op og kan aflaste.

Men det kommer også helt an på hvor stor vilje "man" har til at komme igennem. Hvis man forstår at tilrettelægge sin hverdag og søge den hjælp man har brug for, så kan man sagtens studere som enlig forsørger.

Men hvem spørger du på vegne af ?

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 29-02-08 10:28

Jeg har studeret som enlig ......... og ja.... det var da mega hårdt til tider......... men også dejligt!
nogle dage havde man tidligt fri, andre dage kunne man gå i læsegruppe om aftenen, hvor jeg fik mormor til at komme og sidde ved den lille, andre dage kunne jeg skrive projekter hjemme foran skærmen......... og var hun syg, så kunne man hurtigt indhente det forsømte, ved at snakke med lærerne og klassekammeraterne.......

Jeg arbejder i dag på fuldtid inden for faget, og synes jeg har langt mindre tid til min datter end jeg nogen sinde har haft... måske bruger du flere timer på at læse, men du kan sidde kl. 23 og læse.... det er ikke mange arbejdspladser der har de flex-muligheder!

Klø på og lov dig selv at I kommer i mål sammen. Når det var allerhårdest, huskede jeg mig selv på at min datters drøm var at komme ud og rejse, og jeg havde lovet hende at det skulle vi, så snart mor fik arbejde............. og det kom hun! Det løfte holdt mig oppe mange gange, hvor jeg havde lyst til at give op!

Godkendelse af svar
Fra : Alfido

Dato : 01-03-08 10:44

Tak for jeres svar ;D

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-03-08 15:28

selv tak