/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tændrør, T-Rex 110
Fra : tp6100
Vist : 1123 gange
50 point
Dato : 28-02-08 18:05

Hej,
Jeg har lige været i Thansen, spurgte efter et tændrør til min PGO T-Rex 110 og fik et med hjem. Da jeg så har skruet det i, kan jeg ikke få tændrørshætten på igen. Bikser lidt med det og ender med at opdage, at det gamle så anderledes ud i toppen. Der er bare et tyndt, rillet gevind, hvorimod på det nye, er der en tykkere, rundere afslutning (Ja kender ikke lige de rigtige ord for det hele..). Så tænker jeg, at jeg vel burde have fået det rigtige, når jeg fortalte ekspedienten hvad det skulle bruges til. Kan man selv skrue 'afslutningen' af, så der bare er gevindet tilbage? Eller er der bare forskel? Hvis ja, hvad er forskellen så?

Her troede jeg det skulle være nemt at skifte et sølle tændrør, men nej..

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 28-02-08 18:24

Du skruer bare toppen af

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 28-02-08 18:26

Toppen eller afslutningen som du kalder den.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 28-02-08 18:31

Jep, toppen kan skrues af, den sidder dog nogengange rigtig godt fast, du skal nok have fat i en vandpumpetang eller noget :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-08 18:47

Ja, den skal bare skrues af, men sig mig hvor mange T-Rex har du ?
I det andet spørgsmål som du ikke har lukket, skriver du: Registreringsattesten siger T-Rex 150
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 28-02-08 18:50

Nogle tændrørshætter kræver top, andre ikke . Nogle tændrør kommer med topmøtrik på, andre med den løst vedlagt. Du løsner den forsigtigt med en tang, og skruer af med fingrene.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 19:56

Der er også en del tændrør hvor den er en entigreret del der ikke kan skrues af

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-03-08 15:03

Jeg forstår ikke dine fremmedord:
Citat
entigreret
http://piv.pivpiv.dk/

Godkendelse af svar
Fra : tp6100

Dato : 03-03-08 16:12

Tak for svaret transor.
Alle var jo enige om svaret, og alle havde ret. Så tak til alle..
Der var en der spurgte hvor mange T-Rex'er jeg har. Svaret er to, da jeg endte med at købe en 110'er, da den før omtalte 150'er umiddelbart var for svær at få liv i..
Mvh Thomas