/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken DVB-T skal jeg købe?
Fra : steenfibiger
Vist : 4126 gange
200 point
Dato : 28-02-08 12:53

Jeg har haft terrestisk digitalt TV-modtagelse siden det blev introduceret af DR, og dengang købte jeg 2 Thomson DVB-T, som blev anbefalet som de bedste på markedet dengang. Desuden købte jeg kort tid efter en billig DVB-T hos Fleggaard i Tyskland. Fleggaards DVB-T modtager har fungerer perfekt lige siden jeg købte den, men jeg ahr måtte bytte de to Thomson flere gange fordi de ikke virkede, og det var noget som åbenbart var et kent fænomen for EL-Giganten. Thomson har aldrig virket helt perfekt. Det har været svært at tænde og slukke tuneren uden at tage stikker ud. DEn har derfor stået tændt i lange perioder. Nu er den ene Thomson brudt helt sammen, dvs. den bliver stadig lidt varm, når strømmen er sluttet til, men hverken den røde eller den grønne lampe lyser, og den giver ikke noget TV-signal til fjernsynet. Jeg går ud fra at der ikke er noget at gøre ved det? og at jeg er nødt til at købe en ny? Men hvilken skal jeg købe? Jeg skal kun modtage de 4 terristiske licensbetalte programmer DR1, DR2, DRUpdate og TV2.
Hvilke erfaringer har I?

Kommentar
Fra : cool2000000

Dato : 28-02-08 13:17

Vi, har en over på arbejde, som vi lige har købt:

http://sat-com.dk/dvb-t-c-digital-40/?gclid=CPejyezu5pECFQ8HQwodPz1geg

Og det er altså ikke så dyrt..

har kanalerne TV2. DR1 og DR2 osv.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-02-08 13:26

Jeg har kørt med en Philips i mit hoved-TV og er meget godt tilfreds, Den er over 1 år gammel og har aldrig svigtet.
Til 2 stk sekundæreTV, som jeg har, delvis til campingvognen og hehjemme har jeg Denver af de små (Harald Nyborg) de har deres sjove ideer med at teksten ofte ikke kommer med ved opstart, men må så gå ind manuelt og aktivere igen. Denver har også købt på tilbud til ca. 225,00 kr. og lever så med at de ikke er så pålidelige. Philipsèn kostede mellem 8-900 kr. og må derfor også forlange de er fejlfrie.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 28-02-08 14:40

Vi, har en over på arbejde, som vi lige har købt:

http://sat-com.dk/dvb-t-c-digital-40/?gclid=CPejyezu5pECFQ8HQwodPz1geg

Og det er altså ikke så dyrt..

har kanalerne TV2. DR1 og DR2 osv.

Mener du denne:
TRIAX DVB-T
En NY Kvalitets modtager fra Triax,(skarpere billeder, lettere opsætning Læs mere her...

Model/Varenr.: TTR120
599,00 DKK
Før: 998,00 DKK
(479,20 DKK u/Moms)

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-02-08 16:56

Husk på at formatet skifter fra Mpeg 2 til Mpeg 4.

Du kan læse mere Her http://www.dr.dk/digitalttv/html/fakta/

Jeg kunne elles godt tænke mig at sælge en Digiality CX-302 T men den er kun til Mpeg 2

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-02-08 18:36

Inden for ret vide grænser ser det ikke ud til at der er sammenhæng mellem pris og kvalitet for dvb-t modtagerne.

Min ene til 200kr fra Netto fungerer bedre end den noget dyrere lille denver. Men de giver begge gode billeder. Forskellen er i logikken i betjeningen, og i teleteksten.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 28-02-08 18:58

Tak buch78 for denne vigtige oplysning. Hvilken MPEG4 med en H264 standard bør jeg købe? Kan disse bokse købes i Danmark nu? Hvilken vil du anbefale? Jeg synes at det er fantastisk at boksene fubgerer så dårligt og svingende og at DR hele tiden skifter platform, så hele befolkningen skal skifte udstyr hele tiden.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-02-08 19:39

Jeg vil melde helt ærlig ud..

Jeg ved kun at der skiftes over til Mpeg4 fra mpeg 2.

jeg følger lidt med på http://www.recordere.dk engang i mellem.
har lige skiftet til kabel tv over lysleder.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 28-02-08 20:42

Mpeg4 starter november

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 29-02-08 09:26

November 2009

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-08 09:32

Næste generation af TV/MEDIER indeholder DET HELE.....

Så køb det billigste....

Sådan er det med teknologi - du kan købe dig fattig og 2 år efter dur det ikke mere.....

90% af disse teknologiske "vidundere" har vi slet ikke brug for....

Huset besidder 3 x 42" af superfin kvalitet - men der er ikke mange der gider kigge på dem

Næhhhh

De ser alle TV på deres komputer

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 29-02-08 11:29

Mange års erfaring, ligefra begynselsen med FM radio til i dag har vist at køb af udstyr med , eller forberedt for fremtidig teknologi, skal man holde sig fra.
Det man køber er dyrt, ikke rigtigt udviklet, og viser sig til sidst alligevel ikke at du særlig godt, til det der kommer.

Glem alt om at fremtidssikre.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-02-08 13:15

Vi har to Grundig Micro. Haft dem i snart 2 år og virker perfekt!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 04-03-08 10:36

Min ene til 200kr fra Netto fungerer bedre end den noget dyrere lille denver. Men de giver begge gode billeder. Forskellen er i logikken i betjeningen, og i teleteksten.
Transor skriver ovenstående, og jeg gætter på at det er en AGK Nordic DVBT Set Top Box model 10205. I denne uge sælges den i Føtex for kr. 250. Er den værd at købe? Har I negative eller positive erfaringer med denne box? Den skal jo kun fungere til november 2009, hvor DR skifter over til MPEG4 platformen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 15:06

Citat
Er den værd at købe

Ja - du får jo hvad du betaler for - og virker den ikke er det jo bare retur med den....

1½ år holder den nok....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-03-08 16:13

Ja den til 200 er en AGK. typenr kan jeg ikke lige se, og er sådan set også ligeglad.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 08-03-08 00:01

Kode
Min ene til 200kr fra Netto fungerer bedre end den noget dyrere lille denver. Men de giver begge gode billeder. Forskellen er i logikken i betjeningen, og i teleteksten.
Transor skriver ovenstående, og jeg gætter på at det er en AGK Nordic DVBT Set Top Box model 10205. I denne uge sælges den i Føtex for kr. 250. Er den værd at købe? Har I negative eller positive erfaringer med denne box? Den skal jo kun fungere til november 2009, hvor DR skifter over til MPEG4 platformen.

Det er delvist rigtig
Du kan bruge boksen entil 2012
De nye kanaler der kommer på dvb-t til Novbember 2009 når de analoge senderer bliver slukket vil være i mpeg4.
dvs.at de nye frekvenser. Hvis du vil købe en boks igen i 2009 skal du nok købe en til betalingskanler da der vil komme betalingskanaler på dvb-t ligesom det feks er i Sverige.

Det multipleks som kører nu vil forsætte indtil 2012 hvor den skal smides ud.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 16-03-08 10:05

Tak for svaret transor.
Jeg har nu købt og installeret boksen fra Føtex - log det virker, endog bedre end den gamle fra Thomsen nogensinde har gjort!
Tak for dine indlæg og god påske!
Steen