/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Dum dyrehandel
Fra : Søsser
Vist : 550 gange
200 point
Dato : 26-02-08 16:19

Jeg har i lang tid skrevet sammen med en fra dyrenes værn om en dyrehandel, hvor rotter og mus lever i små bure, tæt sammen, og med snottede næser, men hvor hun har konkluderet at der ikke kan gøres noget, at hun ikke kunne finde nogle love om hvor store burerne skulle være, samt at hun havde fået at vide, at dyrerne var foder dyr. Men kan alt det passe? at bare fordi det måske er foder dyr, er der ingen regler for hvordan de skal have det? Og er der mere jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-02-08 16:52

Hvis ikke dyrenes beskyttelse kan hvem kan så?

Jeg ved det ikke!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-02-08 17:05
Kommentar
Fra : Søsser

Dato : 26-02-08 17:18

Synes det er mærkeligt dyrenes værn intet kan gøre. I bekendtgørelsen står der, at "Dyreanlæg skal i størrelse og indretning tilgodese dyrenes behov for bevægelse og naturlig udfoldelse. ", men de her rotter og mus kan næsten ikke bevæge sig rundt fordi burerne er så små og der er mange i et.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 200 point
Dato : 26-02-08 17:21

Har du mistanke om at nogen ikke behandler deres dyr ordentligt, kan du kontakte den lokale kredsformand

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbkredse.nsf/kredse?openview&exp=ecdf953b5b695d3ac12570280029cfc5

Kommentar
Fra : Søsser

Dato : 26-02-08 17:28

Okay, prøver, er ærgeligt vi ikke har svenske regler, for der står præcist noget om burstørrelser

Godkendelse af svar
Fra : Søsser

Dato : 26-02-08 17:34

Tak for svaret HelleBirgitte. Det er en rigtig god hjemmeside, som jeg fuldt ud vil benytte

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-02-08 23:09

Selv tak - held og lykke