/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Hjælp til billige rejser!
Fra : cristian2
Vist : 688 gange
100 point
Dato : 26-02-08 11:31

Jeg er ikke særlig berejst, men kan forstå at man efterhånden kan købe meget billige flybilletter.
Jeg har hørt at man skal bestille rejser mange måneder før man har tænkt sig at rejse, hvis prisen skal væte fordelagtig. Men da jeg har hørt at det kan være en jungle at bevæge sig ind i, vil jeg gerne om der er nogen der har erfaring med at købe bilige rejser, som kan give mig et godt råd. Herunder:

1. Fx en uge i Grækenland i sommerens højsæson - er der slet ikke noget fordelagtigt at hente her? Skal man i det tilfælde bare holde sig til rejseselskabernes brochurer?
2. Hvilke hjemmesider skal jeg søge på?
3. Hvor tidligt skal man typisk være ude for at få en god pris?
4. Er der et hav af andre ekstraomkostninger, man skal være opmærksom på?
5. Er der kun billige rejser til storbyer som London og Paris - og ikke til mere sjældne destinationer?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : praestmark

Dato : 26-02-08 12:19

Hej Jeg plejer at anvende Momondo.dk, jo tidligere du er ude jo bedre er det, ellers forsøg dig med kilroy.dk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-08 12:22

Som hovedregel jo tættere på afrejsedato des billigere bliver det med chance for at må ændre destination hurtigt Såe det er jo ikke lige noget for børnefamilien Men prøv bare at skrive billigrejser i en søgemaskine så vælter det frem også med sammenligningssider så du kan tjekke at du ikke lige bliver snydt eller i hvertilfælde sådan ca hvad det skal koste

Mvh og god rejse når i når dertil SunoFisk

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-02-08 12:31

På denne her side er der altid billige tilbud, og mange søgemuligheder
http://www.billige-ting.dk/afbudsrejser/afbudsrejse.php?dt=2007-12-27&ds=1&dp=2&ag=5&dy=7&pr=4599,00

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 26-02-08 13:20

Hej Christian

Jeg har været i Grækenland nogle gange bl.a. på interrail.

En smart måde at opleve øerne ved Grækenland er at pakke en rygsæk og et telt m/sovepose ( Telt og sovepose behøves nødvendigvis ikke bruges!). Du bestiller en billig flybillet til athen. Fra lufthavnen kan du tage en metro til Pireus (havnen). I hjørnet på metrostationen (ved udgangen) køber du en billet til den ø du gerne vil ud på. Derefter går du ned til den færge du skal med. Du skal bare masse dig lidt frem på færgen (hvis du tager en billig færge og ikke en hurtig) så kan du nemlig finde en god gulvplads (evt. udenfor) hvor du kan sove (i soveposen). Efter ca. 8 timer afhængig af Ø valg ankommer du til din Ø. Her vil der stå en masse og tigge dig om at leje et værelse. Da du både har telt og sovepose med kan du bruge det når du skal prutte prisen på disse værelser ned. Campingpladserne er nemlig billigere end værelserne.
Når du så bliver træt af den ø du er på går du bare ned til det lokale billetkontor og køber en færgebillet til en anden Ø og historien gentager sig.

Har selv været på disse hjemmelavede Ø-hop og de er billige. Vi var 2 afsted i 2 uger for ca. 10.000 med alt (inkl. restaurant mad hver aften!)

En god ide er at bestille flybilet til hjemrejsen inden du forlader danmark så risikerer du ikke er det bliver dårlig slutning på turen!

Jeg kan anbefale følgende 2 Øer:
Naxos (evt. Paros) - hvis der skal være lidt gang i den!
Sifnos - hvis du er lidt træt af turister (en lille ø med en lækker campingplads på stranden)

håber du kan bruge det!

mvh
Peder

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 26-02-08 22:39

Tak for rådene.
Nogle siger man skal være tidligt ude - andre at man skal købe i sidste øjeblik.

Jeg hørte om en som skulle til Paris og måtte købe billet i sidste øjeblik, hvilket var betydelig dyrere end hvis han havde købt flere måneder forinden.
Kan det væte rigtigt?

Hvis man vil finde en billig flybillet til Athen - er det så en bestemt hjemmeside man skal benytte?

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-08 23:26

der er jo flerer der prøver at faldbyde hinanden her er nogle http://www.athen-rejser.dk/fly-athen.html
eller http://www.kilroytravels.dk/Europa/Greece/Athen/Fly.htm
eller http://www.team-benns.com/athen.htm

og ca 182.000 ander sider som du kan studerer her

http://www.google.dk/search?hl=da&q=billig+flybillet+til+Athen&btnG=S%C3%B8g&meta=

Mvh og God Rejse Fra SunoFisk

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 27-02-08 07:20

Sidst jeg skulle afsted bestilte jeg i meget god tid! lidt under et år før. Dette gjorde at de billige pladser var frie!

Det er kun i tilfælde hvor flyene ikke kan fyldes, at du kan være heldig at få en billig billet sent. Men så er det meget sent (dvs. kun et par dage inden afgang!)

Jeg brugte ikke nogen bestemt hjemmeside, da jeg kun købte flybillet og ikke en hel rejse! Prøv nogle af de billige flyselskaber (Ryan air, Sterling m.m.) du kan også finde OK billige billetter hos SAS.

mvh
Peder

Kommentar
Fra : kanvie

Dato : 27-02-08 17:46

Til Peder

Et "fedt" råd. Måske får jeg fruen med på denne rejseform!

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 27-02-08 23:55

Kanvie

Det var så lidt!

Jeg havde selv konen med på sådan en ferie. Det var perfekt!

Peder

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 07-03-08 09:03

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-08 10:25

Takker og bukker God rejse