/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Solid Ink.........
Fra : Mette_Dyhr
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 25-02-08 18:35

er der nogen der har noget erfaring med solid Ink?

Er det så billigt og godt som det loves?

Er der problemer med maskinerne?

Skal man undgå serviceaftalen?

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 25-02-08 19:31

Jeg kender ikke "Solid ink"
Fortæl mig lidt om det.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 25-02-08 19:44

Jeg tror min forklaring ville blive meget lang, og da jeg jo endnu ikke kender produktet så får du dette link, men der er meget mere at hente på denne side hvis du skulle være mere nysgerrig.

http://www.office.xerox.com/solid-ink/dadk.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 19:52

Hvad er det du vil vide....

Det er blot en ink-teknologi som Xeros er de eneste der bruger

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 25-02-08 20:15

Jeg er meget fristet til at investere i såden en printer, men en 30 - 40 - 50.000,00 er jo osse en slags penge så jeg håber på, at der er en her på kandu, som har en eller anden form for erfaring med både Solid Ink printere, samt disse service aftaler som xerox tilbyder,

Det ka' jo være at svært at stå imod en dygtig sælger af service aftaler hvis ikke man har hørt andres erfaringer først.

Jeg har idag været i kontakt med en sælger fra Xerox, som bla. mente at disse Solid Ink printere godt kunne printe A3 måske endda A3+, og det synes jeg lissom ikke jeg har set nogle steder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 20:25
Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 25-02-08 20:29

Tak for linket som nævner A3.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 25-02-08 20:31

P.S. desværre synes jeg ikke jeg ka' se noget om at denne printer bruger Solid Ink.

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 25-02-08 20:34

Nej, jeg er meget betænkelig.
Du må tænke på at du behøver en ny Printer, til dett.
Hvis det var så godt som de reklamerer, så skulle de jo have solgt mange maskiner.
Jeg bruger meget blæk, men ville have mis mistænksomhed tilbage.
Jeg ville ikke falde for rekamen.!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 20:37

ALLE Phaser er Solid-ink

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 25-02-08 20:37

Kære Wesper,

det er nu nok osse mest en maskine til professionelt eller semi professionelt brug.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 20:41

Jeg har svært ved at se fordelen....

Skal du bruge 25-50.000 på maskinen skal der saftsuseme bruges MEGET blæk før de penge er hjemme igen i forhold til en blæk/laser printer.....

Et officemiljø hvor den måske kører det meste af dagen kan nok få det til at hænge sammen - men der SKAL være et stort forbrug for at hente maskinprisen hjem igen....

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 25-02-08 20:47

Det er jeg nu ikke enig med dig i Refi, men det er da muligt jeg ta'r fejl.

Hvis man fx. downloader PDF'en for Phaser 7760 står der den bruger patroner og ikke kliodser.

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 25-02-08 20:55

Ja så må du undskylde.
Jeg kunne i min villeste fantasi ikke forestille mig, at du var Prof.
Så foraldrer alt sig.
Som Prof. så skulle jeg måske våge det.
Så spiller Pengeikke så stor rolle. Så skulle jeg våge det. Jeg bruger meget Blæk. Skriver mange Farveforos ud.
Våg det!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-08 21:08

Nej du har ret - det er KUN A4 der er solid ink....

A# er laser (toner)

Dette er de eneste de producerer nu med solid teknologi.....

http://www.xeroxprinters.com.hk/xerox/eng/printer/solidink.jsp

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 25-02-08 21:50

Kære Mette_Dyhr, Jeg kender godt det der med at vre i tvivl, når man gerne vil have hælp fra

nogen som kender lidt til det, uha hvor det kan plage.

Nu kan du gøre det, tage en rask beslutning, og så våve det. Så kan du kun skylde dig selv, og det

er du mogen til at kunne.

Altså VÅG Pælsen!

Lykke til!

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 03-03-08 14:35

Synes ikke jeg har fået svar på mit spørgsmål, så jeg annullerer hermed.

Annuller spørgsmålet
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 03-03-08 14:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål