/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Genvex anlæg
Fra : futze
Vist : 778 gange
50 point
Dato : 23-02-08 20:11

Jeg har et Genvex anlæg type combi fra 2006.
Anlægget skifter luften ud i huset , imens den genbruger en del af varmen i veksleren.
Så langt så godt.
Såfremt man i mit tilfælde bruger brændeovn til at tilføre mere varme er problemet at
indblæsningsluften til rummene bliver noget underkølet hvilket ikke føles særligt rart.
Såfremt jeg ikke bruger ovnen og når temp. når niveaut så termostaten siger det er for koldt starter
kompressoren, og lufttemp. stiger til ca 35-40 grader.
Det er her enten en meget varm luft eller en underkølet luft der blæses ind med i rummene.
Så er det mit spørgsmål lyder.
Hvad kan man gøre for at undgå den meget underkølet luft eller den kompressorer reguleret varme luft, som jo koster en del på El forbruget.
Futze

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-08 20:40

Hej jeg kan ikke lige hjælpe dig andet end med denne side
http://www.klimaulven.dk/dk/

Hvor der også står
Citat
GRATIS HJÆLP TIL SELVHJÆLP VIA MAIL
Håber at du finder et svar på dine problemer Mvh SunoFisken

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-08 20:43
Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-02-08 22:37

Ring til Genvex. de må kunne svare.

Jeg følger spændt med, da jeg selv skal til at installere. har også selv planer om en brændeovn til gi lidt ekstra hygge varme..

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 26-02-08 21:28

Gætte gætte

LOOOOL Klimaulven laver køleanlæg og ved absolute nothing om ventilationsanlæg SunoVits!

Ordentlige anemostater eller kontrolventiler fikser problemet. Dine er vel lige så gamle som den oprindelige installation Futze?!?!?

En bedre indblæsningsventil blæser ukritisk ind med undertemperatur. Sågar relativt billige ventiler som Systemairs klarer sig lant bedre end de KI'ere Genvex havde for vane at anvende dengang. Går vi til ekstremerne kan Fläkts CTVB klare en undertemperatur på 12 grader uden at luften dropper.

Send mig lige et billede af dem du har i loftet på hvac(snabela)sol.dk så kigger jeg lige på det. Og checker lige om ikke det er der, der skal slåes til.

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 16-03-08 21:35

Tak for svaret 3773.