/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
slukke og tænde tv mm
Fra : tararam
Vist : 537 gange
50 point
Dato : 23-02-08 17:59

Fjernsyn, parabolmodtager, sourround anlæg osv, står alle i standby når de slukkes med fjernbetjening. Skader det dem - at slukke og ikke mindst tænde dem, direkte på el-kontakten, eller skal man først slukke de forskellige apparater ned med fjernbetjeningen.
Det er jo dejligt kun at have et sted at tænde istedet for at famle med diverse fjernbetjeninger hvergang der åbnes.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-02-08 18:28

jeg har fået at vide at det gør det IKKE. Det var af vores interne El specialist.

Derfor kan du også købe en skinne der slukker for det andet, bare du slukker for den ene.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-02-08 18:30
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-02-08 18:31
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-02-08 18:42

Jeg skal skynde mig at sige,at jeg ved det ikke.Kan kun svare af egen erfaring: Og det er at det gør ikke noget.Jeg tror det er mere væsentlig,at f.eks.parabol står i nogenlunde samme temperatur.(Stuetemperatur).Vores parabol,video,DVD afspiller samt tv,slukker vi bare ved elkontakt,på een gang.Vi har også en gammel parabol til Astra satelitten.(Tysk).Om den sagdes,at den var meget følsom overfor strømafbrydelse.(Skulle stå standby).Den står endda i en kølig rum.Den slukkes også helt,uden den endnu er skadet.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 60 point
Dato : 23-02-08 18:46

- bare sluk på væggen...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-02-08 18:56

Det eneste der kan ske er at satellit programmerne ikke er helt opdateret, men det bliver de hurtigt efter opstart. Der sker ikke noget med hardwaren.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 23-02-08 22:56

hmm... det er måske mig der forstår dit spørgsmål forkert, men jeg ville ikke slukke på stikkontakten uden at sikre mig, at tv'et var slukket/standby på forhånd...

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 24-02-08 00:44

Jeg havde altid fået at vide at det måtte man endelig ikke........... så spurgte jeg i en 2tal forretning om man unne gøre det, og de mente ikke det var tilskade for apperaterne overhovedet... og de ville også gøre det ved anlæg til 100.000,- .......så jeg tror godt du kan gøre det

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 11-03-08 14:23

Tak for svaret Stouenberg.