/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
dette bilagsnr er brugt før
Fra : snaptil
Vist : 4076 gange
100 point
Dato : 22-02-08 11:53

Efter at have oprettet nyt år og dannet primo, åbner jeg min kassekladde og starter på bilagsnummer 1.

C5 brokker sig:

”dette bilagsnummer er brugt før”

Så kan jeg vælge:

”ret bilag” eller ”fortsæt”

Hvordan fjerner jeg det permanent?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-02-08 13:03

Fidusen i bogføring er at man ikke kan eller må fjerne noget. Rettelser sker med en ny modsatpostering, så man retter fejlen. Der kan og skal ikke kunne slettes.

ugyldigt bilagsnr må rettes.

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-08 13:04

Hej

Du vælger:

finans

tilpasning

parametre

bogføring

og fjerne flueben i "Ens bilagsnumre"

Så burde det være i orden

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogføring.dk

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 22-02-08 13:06

Hej

Det er ikke helt korrekt det som "transor" skriver.

Ved finansbilag m.m. er det i orden at bilagsnumre bruges igen (dog ikke inden for samme år) - hovedregnlen er at det skal være entydigt og let at gå til.

Eneste sted hvor der er skrappe krav til nummereringen, det er ved salgsfakturaer, som skal være fortløbende, ubrugt og entydigt - men det er vist ikke det som der spørges om her.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-02-08 14:05

Finans/tilpasning/Paramertere/bogføring/ ensbilagsnummere = ja

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 22-02-08 14:05

Tak for svaret Leo.pedersen.

Hejsa
Leo det var tæt på, men flueben skal være der. Mange tak, fik lige svaret samtidig fra en anden kilde

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-02-08 14:08

Hejsa til jer begge (-: har helt styr på bogføringsloven og mm, havde bare dette lille problem