/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor gemmer Strib sogn sig?
Fra : thoustrup
Vist : 1223 gange
100 point
Dato : 20-02-08 21:31

På Arkivalieronline skulle jeg til ,at kigge i kirkebøgerne i Strib/Røjleskov sogn, men jeg kan ikke se dem i oversigten.
Odense, Vends Herred.
Er det sogn inde under anden sogn, eller er der ingen kirkebøger fra sognet?
Folketællingerne er heller ikke til stede.
Jeg har kigget under Middelfart og Vejlby, men uden resultat.

Steen Thoustrup

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-08 21:42

Den 8. februar 1918 blev Strib, Røjleskov sogn udskilt fra Vejlby sogn,

http://www.pastorat.dk/kirker/rojleskov.htm

ved godt det ikke helt er hvad du spørger om men det kan måske give stof til videre forløb

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 20-02-08 21:51

Jeg vil prøve at søge i Odense, Vends Herred, Vejlby Sogn
God jagt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-08 21:54
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-08 21:55
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-08 21:56
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-08 21:58

En anden gang :
Strib-Røjleskov sogn, Vends herred, Odense amt (2)

Søg her i sognetræf: Svend
http://www.sognetraef.dk/

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 20-02-08 21:59

ja, så er det jo lidt trist at jeg skulle se på en der var født i 1926. nå men tak til alle, hurtig på aftrækkeren, det må jeg sige I alle er.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-08 22:04
Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-08 23:39

efter de gammel sognekort på dis-danmark vil jeg forsøge lykken på ao Middelfart Vends Odense Middelfart 1919 1929

http://www.dis-danmark.dk/kort/kortoden.htm
senta

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 20-02-08 23:57

haløjsa.
På mit gamle kort har jeg fundet Strib, liggende helt ude på spidsen af fyn,
lige overfor Fredericia. Håber det hjælper dig
Hilsen jytte fra Falster.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 21-02-08 00:01

hej Jyttemor
øh, jeg ved godt hvor Strib er fysisk, det ligger 10 km fra mig, og jeg var sidste år skraldemand i byen, men det hjælper jo ikke, når det kirkebogen jeg søgte.
ellers tak for oplysningen

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 21-02-08 06:43

Nu er min far tilfældigvis født i Strib i 1926. Hvad er navnet på personen du søger?

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 21-02-08 09:47

hej rosekamp
jeg søger: Kaj Verner Kristiansen, født 10.2. 1925 i Røjleskov sogn.
døbt den 11.4.1925 i Røjleskov kirke.
Søn af Svend Edvind Kristiansen og Sofie Nikoline Jespersen.
problemet er mere at jeg ikke kan finde faderen Svend Edvind på DDA, moderen er fundet og er fra Vejlby. Håbet var jo at jeg kunne se i kirkebogen, hvor Svend Edvind og Sofie var gift, og måske så finde deres bryllup i en kirkebog, hvor så jeg kunne finde ud af hvor Svend Edvind stammer fra og hans forældres navn.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 21-02-08 10:11

Nå ok, det kan jeg desværre ikke hjælpe med - held og lykke med eftersøgningen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-02-08 12:22

Her er præsten han ved det måske": http://www.pastorat.dk/

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-02-08 11:24

prøv at skrive eller tlf. til VEJLBY-STRIB-RØJLESKOV PASTORAT

du finder tlf+mail adresse her
http://www.pastorat.dk/
senta

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-02-08 11:51

Senta. Den linck var jeg først med

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-02-08 12:21

det så jeg ikke beklager
senta

Annuller spørgsmålet
Fra : thoustrup

Dato : 16-03-08 12:06

Jeg har modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål