/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Reaktion på brugtbilmarkedet
Fra : yourgod
Vist : 852 gange
50 point
Dato : 19-02-08 20:34

Hej
Jeg står og skal til at købe en bil (er 18 år)
og har fundet ud af at der er en mulighed for at bilerne bliver billigere.
Da der kommer nye afgifter på eksport-området i starten af april. se links
http://www.penge.dk/cm/1.1585
http://epn.dk/handel_service/transport_logistik/article1214867.ece

men mit spørgsmål er
hvis det bliver vedtaget, hvor lang tid går der så før
at bilerne bliver sat ned? og er det alle forretninger der gør det?

mvh
Yourgod

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-08 20:54

Citat
og har fundet ud af at der er en mulighed for at bilerne bliver billigere.

Hvorfor tror du dog det.....

Forslaget har da ikke noget med det danske marked at gøre - det er biler til export der bliver billigere (grundet afgiftrefusion).

Derimod får det betydning hvis du skal give din brugte i bytte.....

At det så måske vil få "nogen" til at forsøge at sælge privat - og dermed lidt billigere end idag - ja det er så den risiko du løber som NYBAGT bilejer med et gammelt vrag.....

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 19-02-08 20:58

Det er bare det at jeg har fået af vide..
desuden står der også i den ene af artiklerne
"En køber, der vil give 20.000 kroner, vil fremover kunne få en bil, der er to år yngre end i dag."

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-02-08 21:43

Ja men det er nok kun meget billige biler det kan ses på.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 20-02-08 00:08

Tror ikke det vil få den helt store betydning, medmindre man ligefrem gør i exportbiler.
Personvognsmarkedet har vel et fornuftigt prisleje, alt efter bilernes alder og tilstand. Det der har haft mest indflydelse, er nok indførelsen af periodisk syn, og dermed fjernelse af mange livsfarlige baljer fra vejene. Skrotpræmien gør nok også sit bidrag, omend dette nok ikke influerer så voldsomt meget på priserne.
Er du i den absolut billige ende, kan det godt betale sig, at kigge lidt på markedet dvs. forhandlere / privat. Forhandlere er bundet af større garanti, end privathandel, så det kan betyde væsentlige prisforskelle, da ingen forhandlere bryder sig om, at lide tab på evt. reklamationer.
Held og lykke med - hvad du end investerer i ......

Accepteret svar
Fra : Schultz

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-08 06:59

I nogle år har det været sådan, at engrosbiler i prisklassen 20-40 t. kr. klassen, har været relativt dyre, idet bilerne blev budt højt op af engrosopkøbere, der har specialiseret sig i eksport. Det vil få indflydelse på alm. opkøberes mulighed for at købe de billige biler.
Hvis du overvejer at købe bil i det prisleje og ikke har travlt, er det min vurdering, at priserne langsomt vil finde et lidt lavere leje(ca.15 til20% lavere) hen over sommeren og stabiliseres til efteråret.
Mvh Thomas

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 20-02-08 08:59

vil lige sige at jeg søger i den billige prisklasse
max 20.000. da jeg er 18 år og vil have en bil

Godkendelse af svar
Fra : yourgod

Dato : 23-03-08 00:17

Tak for svaret Schultz.