/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hejseværk elektrisk.
Fra : nilsg
Vist : 3231 gange
450 point
Dato : 19-02-08 12:11

Jeg skal bruge 2 elektriske hejseværk / el.-taljer / el.-spil.
Løftehøjde ca. 1 m..
Løfte kapacitet ca. 2 kg..
Skal være kompakt - gerne på størelse med en knyttet hånd.
Findes det?
Hvor?
Nilsg

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-02-08 12:44

Det her firma skulle måske vide det: http://www.carlstahl.dk/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-02-08 13:14

valdes link er nu noget voldsomt.
Da jeg regner med at de 2kg skal løftes her på Jorden, har du kun brug for en trækkraft på ca. 20 N
. Selv et rudehejs fra en bil vil være en del overdrevet.

Hvor hurtigt skal det gå ?

Må den bruge flere minutter på at løfte byrden ?

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 19-02-08 14:30

Det er til at løfte noge kassetter, op af et kar med flydende nitrogen.
Når kassetterne er løftet, er der brug for begge hænder for at tage noget ud af kassettterne.
Den må godt hunde løfte 1m på ca 10 sek..
Nilsg

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-02-08 14:36

ja de hejs jeg gav et link til havde altså magt over tingene
ja ja det kunne jo være de havde noget mindre.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-02-08 16:35

I princippet kunne du måske bruge bare et løft med et åg monteret ??

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-02-08 16:40

Så var dette måske en mulighed, men så skal du have en omformer til 12 volt, eller monteret et bilbatteri foran, og det kunne du så lade op med en hjemmelader en gang imellem:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2059&n=10&KundeID=

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-02-08 16:52

hvis du har "en fod fri" så måske en defekt støvsuger og så brug ledningsindrullet

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-02-08 16:53

UPS havde overset kompakt kravet og 2 stk-beklager

Kommentar
Fra : Realtvc

Dato : 19-02-08 16:58

jeg har lige det du søger
det er et spil til at sætte bag på et anhængertræk for så at koble det til bilbatteriet så man kan trække en anden bil fri, den er så om bygget til 220 w og med automatisk justerbar stop funktion,
altså må taljen kun gå 2 m op stoppe den automatisk. vil tro wiren er ca5- 10 mm men motoren skulle kunne trække 1.3 tons, den er ca 30 *40 cm. Har selv brugt den til min hjemmebio hvor 42 skærm kørte ud af muren oppe fra kip og ned til passende højde

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-08 19:32

Du skal sikkert løfte en kurv op af det kølebad.
Men da du ikke har synkronisering af løftehastigheden, kan det blive et problem.
Jeg ville benytte een motor med wiretræk så der løftes lige meget på begge løftepunkter.
Evt. to wirer som løfter i hver sit punkt, men med fælles træk (til skæv lastfordeling)
Til sammenkobling af wire bør benyttes "irongrip"

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 23-02-08 09:34

Jeg gentager her hvad spørgsmålet går ud på:
Jeg har en opgave på mit nye arbejde.
Men kan ikke finde et hejseværk, som kan bruges.

Jeg skal bruge 2 elektriske hejseværk / el.-taljer / el.-spil.
Løftehøjde ca. 1 m..
Løftehastighed 1m. på ca. 10 sek.
Løfte kapacitet ca. 2 kg..
Skal være kompakt - gerne på størelse med en knyttet hånd.

Det er til at løfte/sænke noge kassetter, fra nogle kar med flydende nitrogen.
Når kassetterne er løftet, er der brug for begge hænder for at tage noget ud af kassettterne.

Måske kender du til et firma som forhandler sådanne ting?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-02-08 09:53

På biler med elektriske rudeoptræk er der en motor der kan klare belastningen. (12 Volt/ og et par AMP.)

Hvis du skal videre kan du søge (google.dk) på aktuator eller aktuatore, Det er lange snekkemotor stempler, de firmaer der sælger disse gør sig også i andere begæve apperarter. Det er jo let at sætte trisser på en aktuator, så opnår man det samme.
vh Benjamin

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-02-08 09:59

mon ikke det er sådanne noget her du leder efter men i mindre målestok ???

http://www.harald-nyborg.dk/varenr.asp?produkt=talje&n=30100&Where=

ellers kan en boremaskine måske gøre opgaven
der kan justeres på omløbshastighed
og omløbsretning

ellers måske noget med mekanik til automatisk gardinføring / persienner

ellers måske noget fra lyst-båd-maritim automatik hiv og slid

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-08 12:16
Annuller spørgsmålet
Fra : nilsg

Dato : 10-03-08 10:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Jeg har ikke fundet løsningen endnu.
nilsg