/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
agpx8 i et agp stik
Fra : Breunski
Vist : 470 gange
50 point
Dato : 18-02-08 15:33

Jeg skal have nyt grafikkort.

Men skal lige høre om jeg kan sætte et grafikkort med AGPx8 i en port hvor der ellers sidder et med agpx4.

Jeg er ikke helt klar over, hvad det betyder. Men jeg har hørt, at det ikke har betydning hvilken agp type man sætter i. Blot at det det er en agp port, man sætter det.

Jeg har nemlig købt et spil fra EA Sports, som jeg ikke kan køre med mit grafikkort og jeg skal have et nyt og billigt.

Jeg har også set på kort med PCI-ekspress, men det er jeg ikke helt sikker på, at jeg kan køre med.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-02-08 15:35

Du skal bruge et AGP kort, om det er 4 eller 8x er lige meget for soklen, om den understøtter 8x, er afhængig af bios.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 18-02-08 15:41

Hvor kan jeg se om bios kan køre det?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 60 point
Dato : 18-02-08 15:43

Den kan sagtens køre med det, selvom bios kun understøtter 4x, du kan ikke se det før kortet er indstalleret, du vil ikke kunne mærke forskel, om det kører 4x eller 8x

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-08 17:32

Og du vil slet ikke kunne montere et PCI-Express i bundkortet hvis ikke de er en sokkel til det. De er nemlig forskellige fra hinanden

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 18-02-08 17:36

Hvad hedder dit bundkort, så er det til at finde ud af hvad det understøtter ?

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 19-02-08 08:44

Tak for svaret peet49.

Jeg har fandt et program "Everest Home Edition 2.20", hvor jeg kunne se specifikationerne for bundkort og andre spændende ting.

Heraf fremgik det, at bios var sat op til APGx4, men havde kapacitet helt op til x8. Så du havde ret. Jeg kan sagtens køre x8. Men det vigtigste var nu, at kortet kunne sættes i og bruges.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-02-08 08:45

Selv tak.