/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
WMA til MP3
Fra : hyldeborg
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 17-02-08 12:04

Når man downloader musik fra nettet er det sommetider i WMA format og sommetider i MP3 format. Jeg gemmer musik på min mobiltelefon, men den kan kun gemme MP3 filer.
Kan man konvertere WMA til MP3? Og i bekræftende fald - hvordan?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-02-08 12:20

Der findes ca. en milion forskellige convertere

her er en:

http://www.pcworld.dk/download/35/1420

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 17-02-08 14:00

Mange tak, hyldeborg er ikke den enste som har haft tvivl/problemer med dette, og jeg kan ihvertfald bruge denne converter, den lyder god, lad os håbe, at den er lige så effektiv, som flere af os med garanti håber, men ellers ville du næppe anbefale den WinXPeter, så tak igen!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-08 15:15

Hvis det er musik du har købt, så er der en DRM beskyttelse på, den er ikke sådan lige at omgå, der vil jeg så anbefale at brænde en cd og rippe tilbage fra cd til computeren, du kan bruge Windows MediaPlayer til begge dele, hvis du ripper lige efter at cden er brændt, kan MediaPlayer huske navne og numre og få givet mp3 filerne de rigtige navne, husk at indstille Mediaplayer til at gemme som mp3 og gerne i høj kvalitet

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-02-08 15:40

Ser ud til at mit link ikke virker, der bliver bare downloadet en korrupt fil. Sorry

Men her er en af samme vare:

http://www.download.com/Free-WMA-to-MP3-Converter/3000-2140_4-10494267.html

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 17-02-08 16:08

Sådan er det desværre tit, et link bliver forældet/udueligt, men gudskelov vi har mennesker her, som gider bekymre sig om at poste de rigtige links, til stor glæde/brug, for os, der måske ikke er så erfarne med hensyn til brug af pc'er, så tak endnu engang. Jeg har kun kommet her i relativt kort tid, jeg kendte simpelthen ikke web-sitet før, men hvor jeg dog ønsker, at jeg havde fundet jer tidligere. Jeg har en fornemmelse af, at jeg, og sikkert mange andre, får stor glæde ud af dette web-site. Åh, sagde jeg TAK!!!!:

Og O.v.n, jeg ville hjertens gerne låne dig et par timer eller ti, da jeg har lidt svært ved at forstå pc-jargon, som f.eks "rippe", men efter et par timer eller 100, burde det vel synke ind. Du har vel ikke en måned eller to i overskud, vel?....det tænkte jeg nok....

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-02-08 16:27

Selv tak.

Kan lige indskyde med hensyn til o.v.n`s ord rippe, så er at rippe en CD (DVD) såmænd bare at kopiere alt indholdet fra mediet og over på harddisken.

Det skal nok komme altsammen, bare følg med i spørgsmålene.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-08 16:30

Citat
Du har vel ikke en måned eller to i overskud
selvfølgelig har jeg det ellers sad jeg ikke her, nu er udtrykket forklaret af WinXPeter, men spørg endelig videre, når du støder på noget du ikke forstår

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 17-02-08 17:39

Det er musik jeg har købt

Jeg vil prøve det med Media Player i morgen når mine børn drenge (12 og 15 år) kommer hjem. De har været i tvivl om det der med at konvertere, men jeg er sikker på at de kan hjælpe mig med at "rippe"

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 17-02-08 18:36

Nu må jeg hellere udnytte, at I alle er så søde, så måske kan i også hjælpe med dette, lille (!) problem.
Jeg har down-loaded nogle film, som er i WinAmp media file, men de vil ikke spille, hverken på min pc, eller på min DVD spiller, kan det på nogen måde ændres, eller spilder jeg min harddisk? Jeg vil blive ked af det, hvis det er tilfældet, da det er nogle Amerikansk showbrydning, og jeg synes bare, at de er enormt morsomme, og vil nødigt miste dem? Hvis ikke hjernerne blandt kandu's brugere kan finde ud af det, vil jeg fluks slette dem, er det en tillidserklæring eller ej!!!!
P/S, burde tilføje, at lyden komer fint igennem, men jeg kan trods alt ikke holde ud at høre på 100.000 mennesker, som råber og skriger på deres yndlingsbryder,lol!

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-02-08 18:41

Der bliver forresten ikke skrevet hvad styresystem der køres med. Det første link

http://www.download.com/Free-WMA-to-MP3-Converter/3000-2140_4-10494267.html

gælder til og med XP.

Hvis folk kører Vista eller Linux, vil jeg anbefale dem at skrive det i spørgsmålene i denne overgangstid.
Jeg lever stadig i XP verdenen og regner med at blive ved med det længe endnu.

Men her er en converter der også kan på Vista.

http://www.download.com/Free-Mp3-Wma-Converter/3000-2140_4-10442362.html

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-02-08 20:47

Hej igen

Du kan få en masse afspillere der kan afspille mange forskellige formater. Der er nogle der sværger til den ene og andre til den anden.
Jeg konverterer sådan set alt hvad jeg ikke har afspiller til, så jeg har det liggende i samme format og derfor har jeg aldrig gået så meget op i disse afspillere.

Men WinAMP media-filer kan spilles med WinAMP media Player, den kan du hente gratis her:

http://www.winamp.com/player

Du kan vælge sprog, dog ikke dansk og så skal du vælge den der hedder "Full"

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-02-08 20:50

Og så lige HexensX

Nu er du ny her, men det er ikke lige sagen at stille nye spørgsmål i et andet spørgsmål som en anden giver point for, lav dit eget spørgsmål en anden gang.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-08 21:36

Stop nu med de der converter link, WinXPeter de forvirrer spørgeren som ikke kan bruge dem, det er købt musik, læs oven over hvis i ikke vil bruge min løsning, så kig indenfor hos piraterne, de foreslår en anden løsning: http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/Fjernelse_af_DRM_ver._10_fra_WMV_%26_WMA_-_Guide_ver_2.0

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-02-08 21:50

Godaften o.v.n.

Mine converterlinks er sådan set bare en rettelse og opfølgning på mit første broken link, som blev sat ind før spørgeren fortalte at han skulle bruge noget til at omgå DRM.

At jeg lægger de sidste links ind er vel lige så meget en service for andre folk, som du kan se følger med i spørgsmålet, så de ikke skal bruge et link der ikke fungerer mere.

Spørgsmålet om DRM, har jeg slet ikke berørt, og hvis du ikke kan skille de 2 ting ad, så burde du måske besøge din optiker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-08 21:59

Godt ord igen, det med optiker er ikke nødvendig for at læse indlæg her det med at forstå dem kan en optiker vist ikke gøre noget, det er da ok at du vil oplyse andre om wma til mp3 jeg havde såmænd ikke nærlæst dine seneste indlæg før nu, stoppede ved oplysningen om at det var købt wma musik, og der kommer min løsning ind i billedet
hyldeborg, vil du have guide i at indstille og bruge MediaPlayer, så giv lige et vink + oplys om du bruger version 10 eller 11

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-02-08 22:05

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 17-02-08 23:39

WinXPeter, du har helt ret, det var meget uhøfligt af mig, og jeg beder dig, hyldeborg, om forladelse, det var ikke meningen at hi-jacke din tråd, jeg blev bare lidt ivrig og kørte lidt af sporet. Håber at du kan tilgive mig, og til dig WinXPeter, tak for at du mindede mig om mine manerer, de lader mig indimellem lidt i stikken, men jeg skal prøve at opføre mig ordenligt. Skulle det, mod forventning, ikke lykkedes, så følfri til at irettesætte mig, jeg bryder mig heller ike selv om dårlige manerer, men uanst hvad, 1000 tak for hjælpen, jeg lærer noget nyt hver gang jeg besøger kandu, hvilket jo altid er positivt.
Tina

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 19-02-08 17:34

Hej o.v.n.
Jeg vil meget gerne have en guidet tour igennem Media Player Jeg bruger version 11

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-08 04:01

Ok der kommer en guide en gang i morgen, selv en natteravn kan blive søvnig husk at lade knægtene kigge med, det er måske noget i vil bruge mere i fremtiden, eller måske købe musikken i en butik som har mange af musik numrene som mp3, Bilka har rigtig mange mp3 numre efterhånden

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-08 14:54

Så er jeg klar, begynd med at indstille Windows MediaPlayer, version 11 har menu linjen skjult, den får du frem ved at højre klikke et tilfældig tomt sted på den sort/grå ramme om playeren og klik på Vis klassiske menuer, klik så på Funktioner gå ned og klik på Indstillinger, klik på fanen Kopier fra cd (rip) øverst kan du vælge en mappe at gemme musikken i, den er standard sat til mappen Musik, nede midt i vinduet kan du under Indstilling for kopiering fra cd (rip) Format, klik på den lille blå knap til højre i linjen, der åbner en menu, klik på mp3 gå så ned og vælg kvalitet, mit forslag er at skubbe skyderen hen til Bruger ca 86 MB pr cd (192mbps) det er den kvalitet du køber mp3 filer i, og så er der ingen grund til at vælge højre kvalitet, klik så på Anvend, vil du også se lidt under brænding, klik på fanen Brænd, der har jeg sat hastigheden lidt ned, fra Hurtigst til Hurtig det mindsker risikoen for brænde fejl at sætte hastigheden ned, klik igen på Anvend og slut af med OK.
Så er du klar, åben mappen med dine musik numre og marker dem du vil brænde, træk musen hen over med venstre muse tast nede, eller hold taste Ctrl nede mens du klikker på dem en efter en, vælg højst 14-15 numre, der kan ikke være flere på en almindelig cd, slip nu muse knap eller tast og højre klik på en af de markerede og klik på Afspil, så starter media player med at spille numrene, hvis ikke du har afspillet dem før, skal der hentes licens, mediaplayer skal have lov at gå på internettet og der skal afspilles et bid af alle numre, når alle kan spille klikker du på Brænd oppe øverst på den sorte bjælke, oppe til højre bliver du bedt om at sætte en tom cd i drevet, når du har gjort det klikker du på Brænd aktuel afspilning ovre i indholdruden til højre, nu rykker alle de valgte numre over til højre og nedenunder klikker du på Brænd, når cden er færdig brændt skubbes den ud, skub den ind igen og klik på Kopier fra cd (rip) oppe på den sorte bjælke, hos mig kan mediaplayer genkende cden og skriver de rigtige navne, det gør den forhåbenlig også hos dig så er det bare at sætte markering oppe hvor der står Titel, der sættes automatisk markering ved alle numre og kopieringen starter

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 20-02-08 17:26

Tak for svaret o.v.n..
Jeg prøver een af dagene. Har opdaget at jeg skal have købt et større memerycard til mobilen

Jeg skal nok huske at lade knægtene kigge med

Mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-08 01:26

Selv tak, husk at rippe umiddelbar efter brænding, inden playeren glemmer hvilke numre du har brændt, det ville være surt at skulle til at skrive alle oplysninger selv

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 13-03-08 16:40

Hej o.v.n. - håber du læser dette selvom det er ved at være nogen tid siden du gav mig det gode råd.
Nu har jeg prøvet din "opskrift" og det virker
Jeg aner ikke hvad det er jeg gør, jeg følger bare "opskriften" slavisk. Men jeg har lige et spørgsmål, som du sikkert kan svare på. Det er sådan at jeg godt kan finde på at købe et enkelt musiknummer som jeg gerne vil have på min mobil, og så er det lidt træls at skulle bruge en CD rom hver gang. Har du et forslag til hvad jeg så skal gøre?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-08 14:45

Jeg forstår dig som, at du bruger din telefon som mp3 afspiller ? Det gør jeg også, så er der ikke så mange dimser i lommen du har flere muligheder, selv køber jeg billige cder: http://dk.wesellcd.dk/?page=products&product_id=1217 sidst jeg købte de billige, kostede de 1kr. stykket, de er steget lidt ser jeg, til den pris går jeg ikke så meget op i hvor meget eller hvad der er på en cd, du kan også købe en cd-rw en cd som du kan brænde på, og slette igen, brænde en gang mere og så videre: http://dk.wesellcd.dk/?page=products&product_id=943 9,80kr og du kan genbruge den op til 1000 gange, skriver de på siden, cd-rw koster lidt mere her på nordsiden af grænsen: http://www.computercity.dk/?Identifier=DK31122 Verbatim er et godt mærke og kan sikkert holde til det de lover, du kan også helt undgå brænding og bruge en lydoptager, den optager lyden mens du afspiller i MediaPlayer og gemmer i mp3 format, jeg har købt og bruger denne: http://www.magix.com/da-dk/se/audio-cleaning-lab/deluxe/ det er fordi jeg optager mine gamle cassete bånd på computeren og denne Magix er noget nær et vidunder til det, men til dit formål kan du hente en gratis optager, jeg vil så anbefale denne: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&subkat=lydoptagere&prog=38378&program=Free%20MP3%20Sound%20Recorder jeg har afprøvet den, den giver et ok resultat, nogle få klik og optagelsen går i gang, ikke helt på højde med min Magix men godt nok til at jeg vil kunne bruge musikken på telefonen, og så kan originalen ligge og vente på at du brænder en større opsamlings cd, som giver det bedste resultat, jeg har testet Free MP3 Sound Recorder med flere antivirus/antispy programmer, den er fri for skidt som ellers godt kan følge med en del gratis programmer