/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
syn efter op. af grå stær
Fra : maxhankat
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 16-02-08 21:36

Hej.

Skulle der være nogen, der i dette panel kan oplyse om, hvor lang tid der kan gå, inden synet er normalt efter en opereration af grå stær med indsætnintg af ny linse!

Mvh
joan

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 16-02-08 21:39

Det er der reelt ingen der kan svare præcist på. Den der har den bedste chance for at give et kvalificeret svar er den øjenafd. der opererer. Så kontakt dem.
KH MEtte

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 16-02-08 21:41

Min veninde blev opereret for grå stær for 6 måneder siden og hun så normalt efter få uger.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-02-08 21:52

Man siger, at de fleste oplever et stærkt forbedret syn efter få dage. Andre må vente noge uger. Du kan læse meget mere her

http://dagenssundhed.dk/index.php/OEjensygdomme/Graa-staer-naar-taagen-ikke-letter.html?the_menu=syg

Jeg kender flere, der har fået denne operation, alle med godt resultat

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 16-02-08 22:07

Tak for svaret granner01.

Tak for dit svar. Når jeg bare ved, at der godt kan gå nogel uger, som du skriver, så er det meget beroligende for mig at høre, for jeg rrode, at man skulle kunne se normalt allerede 2-3 dage efter
operationen.

Tak også for svar Helle om at spørge på en operatonsafd og fra Birgitte med det henvisende link men jeg ville gerne høre svar fra nogle, der selv har prøvet det, eller kender nogen der har.

Mvh
joan

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-02-08 00:22

Min veninde er min bedste veninde og hun kom her efter hver operation. Hun fik først opereret det ene øje og 4 uger efter det andet øje. Hun kunne se lidt på vej hjem fra operationen (var ambulant) og dagen efter gik det bedre. Det blev bedre og bedre dag for dag og efter 4 uger kunne hun læse en bog. Ganske vist over flere dage, for hun blev lidt træt i øjnene.