/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
pvc-beklædning
Fra : trimare46
Vist : 3532 gange
300 point
Dato : 16-02-08 20:26

jeg skal til at sætte pvc-skum op på loftet i min båd. er der nogen kanduer der har erfaring med det eller kan henvise til noget litteratur om hvordan det gøres nemmest.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-02-08 21:22
Accepteret svar
Fra : hhmcsv

Modtaget 300 point
Dato : 16-02-08 21:32

Ja, jeg har opsat ny inderbeklædning i min båd, ca. 2mm tykt hvidt skum (PVC eller PE?).
Blev anbefalet at bruge Rilacol vandbaseret kontaktlim, og har brugt det til det meste. Men jeg synes at det var svært at arbejde med, man skal vente til det er "nappetørt", er det tørrere så limer det ikke og er det vådere så limer det heller ikke og vandet kan ikke slippe væk gennem beklædningen. Så til det sidste stykke brugte jeg noget TEC7 fuge/klæbemasse, påført fra en patron og glattet ud med en fin tandspartel. Heri kan man så sætte beklædningen, og den kan flyttes rundt lidt i den våde masse og det ser ud til at hænge godt fast når det er hærdet. Jeg har så fået det problem et enkelt sted, at hvis klæbemassen ikke er glattet ordentligt ud, så er der buler i beklædningen. Jeg tror dog, at det kunne været undgået hvis jeg havde været omhyggeligere med at glatte ud ovenpå den opsatte beklædning.
I forhold til min gamle beklædning som indeholdt et skumplastlag, så kan ujævnheder i skrogets inderside ses temmelig tydeligt, meget tydeligere end man kan se det i den rå glasfiber. Løsningen her er selvfølgelig at slibe og spartle og slibe..........................Men det bliver let et helvede inde i en båd!
God arbejdslyst!

Hans-Henrik

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 22-03-08 21:56

Tak for svaret hhmcsv.