/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon powershot S50
Fra : hovsada
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 15-02-08 11:07

linsen skyder ikke frem når "dækket" skydes tilside !!?

har prøvet med andet batteri og usb-stik til pc -en...stadig ingen bevægelse

det er kommet uden firvarsel og jeg kan ikke bruge det ?

skal det virkelig til service ?- svært at indvære !

hjælp !

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 15-02-08 11:21

firvarsel=forvarsel

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 15-02-08 11:21

Jeg har i perioder nogenlunde samme problem med samme kamera. Jeg vil gætte på det kan være støv/skidt der driller mekanikken? Mit forsøger at køre frem - dvs det rykker sig en millimeter frem og så tilbage igen.
Men mit problem er gået væk efter jeg har prøvet en del gange at åbne og lukke (og opgivet, ladet det ligge en periode og prøvet igen... ) Kan desværre ikke forklare hvorfor det pludseligt fungerer igen.

Men kameraet er jo ikke helt nyt længere, så et tilsvarende er jo ikke ret dyrt - og måske endda billigere end at skulle betale for service på dit s50.

Beklager jeg ikke kunne være til mere hjælp. Ville bare fortælle du ikke er den eneste der har problemer med s50..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-08 11:28

Ingen problemer med S50 på 3½ år og med på adskillige ferier i org. camerataske.
Skyderen åbnes vel til den siger klik.
Virker billedvisningen godt nok.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 15-02-08 11:43

billedvisningen virker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-08 11:49

Jammen så er der jo også forbindelse til batteriet som også er ladet op.
Så enten hænger udtrækket eller kontakten i låget fejler.

Når jeg har beslutte mig til om det skal være et IXUS 960is eller et G9 is - så kan mit S50 købes.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 15-02-08 12:33

Eyvind !---hvad er prisen på dit brugte ??? har fået oplyst rep . ca. 75o + evt hos canon ( fejlsøgning 350)

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 15-02-08 12:51

undskyld men er det billigt tilsalg, så må i gerne skrive en privat besked til mig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-02-08 15:16

Det lyder som "et nyt kamera"

Det er sikkert motoren til objektivet, der enten er gået i stykker eller har sat sig fast.....og det kan slet ikke betale sig at lave det, på så gammelt og forholdsvist billigt kamera....
Hvis du bestemmer dig for et nyt, kan det i midten på siden her anbefales

http://www.bt.dk/upload/Billeder_til_artikler/kamera2.JPG

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-08 17:32

Jammen jeg er ikke helt færdig med at bestemme mig.
Jeg har været på udkig efter et nyt og hurtigere camera i et år - men mit S50 har jo en del finesser som nogle af de nye ikke har (G9 undtaget) og jeg vil også være sikker på et hurtigt skud her og nu.
Det er jo desværre ulempen med S50 med mindre man benytter "½ nede" på knappen.

Men når jeg er klar til salg bliver prisen nok et sted mellem 1500 og 2000
alt efter om hvad der skal med:
ekstra batteri
Ekstra taske med plads til batteri og CF kort
1 GB kort
256 MB kort
Kort ledning med tilpasset stik til europa stikkontakter
Og naturligvis standard tilbehør incl Dansk manual.

Ps. I øvrigt er der lavet en storebror S60, men jeg ved ikke om den forhandles endnu.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-02-08 19:52

Citat
I øvrigt er der lavet en storebror S60, men jeg ved ikke om den forhandles endnu

Du er da bagud Eyvind

Det kom på markedet i 2004

S-serien er oppe på S80 nu
http://www.digitalmagasinet.dk/showcam.asp?ID=432

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 05-03-08 20:57

Tak for svaret Eyvind.

...og for handlen

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 05-03-08 20:58

handelen ...hm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-08 21:06

Selv tak, for en god handel.
(til de nysgerrige så er det mit elskede Canon s50 der er solgt)

Ps.
Ja Dova jeg følger ikke altid med tiden - men jeg fik lov til at købe et Ixus 950 IS som er lidt hurtigere, så jeg kan fotografere mine børnebørn samlet inden de igen smutter til siderne.
(Men dog ikke med så mange indstillinger)