/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Skype
Fra : sødprinsesse
Vist : 1063 gange
200 point
Dato : 14-02-08 13:08

Håber nogle inde under dette emne kan hjælpe mig...........
Jeg vil gerne have internet-telefoni.........
Men jeg kan ikke hitte ud af forskellige muligheder, hvornår skal man starte computeren op?... hos nogle udbydere skal man, andre skal man ikke..... hvor meget koster det?....

Er der nogle der vil være søde og skære det ud i pap for mig

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 14-02-08 13:15

Internettelefoni, også kaldet VoIP (Voice over Internet Protocol) er i princippet telefonsamtaler som foregår via nettet. Hvis du bruger et program som Skype foregår opkaldet via deres klient (altså Skype programmet). Derudover kan du få VoIP telefoner som du tilslutter internetstikket og som i princippet bare har klienten indbygget i telefonen, så du slipper for at skulle tænde computeren. De skal dog sættes op først.
Kører du internettelefoni via en internetudbyder vil "klienten" typisk være indbygget i modemet, som betyder at du bare kan tilslutte din almindelige telefon til modemet, og så skal du ikke tænke på mere.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 14-02-08 13:18

For at opsummere:
Programmer som Skype, VoIP discount, VoIP stunt, osv osv kan du køre uanset din teleudbyder, både som PC program og via en VoIP telefon. Du skal blot have en konto hos den pågældende tjeneste.
Internettelefoni fra udbyderen vil ofte være integreret i dit abonnoment, og så skal du faktisk bare bruge det helt som en almindelig telefon. Det er dog min erfaring at denne løsning ikke kommer ned i de meget billige prisniveauer som du ofte har med VoIP.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-02-08 13:48

Hej, kig ind på den her side, der er det forklaret ret grundigt. Du kan også se priser og meget andet
http://www.web-com.dk/ip-skype-info.php

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 14-02-08 13:55

det er op til dig at finde rede i hvad du vil og hvad du har behov for

vil du bruge skype - kun via nettet skal din pc være åben

du kan så vælge at indbetale til en skype konto og dermed kunne ringe til fastnet osv- men også vælge at ringe gratid mellem skype brugere

du kan også vælge at købe en skype-telefon der både virker med fastnet og skype

eksempel her: http://www.pcworld.dk/art/8202?a=category&i=275 (og bare et eksempel) - der giver dig mulighed for skype out plus også de gratis skype to skype funktioner

ip-telefoni er noget helt andet - check hos din udbyder (hvis du oplyser her hvem det er kan nogen måske hjælpe dig) - denne form gør at du blot skal have åbent for modem/router og ikke nødvendigvis have din pc åben

for eks cybercity tilbyder ip-telefoni for kr 99 mdl - det er der også andre der gør (og så er det ellers gratis at ringe til alle fastnet telefoner i dk - bortset fra visse service numre )

Godkendelse af svar
Fra : sødprinsesse

Dato : 19-02-08 08:04

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-08 09:29

jamen velbekomme da - fandt du ud af noget der passede til dig ?