/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Skype-telefoni
Fra : Anne-Marie01
Vist : 759 gange
20 point
Dato : 14-02-08 09:15

Hej
..har installeret "skype". Har foretaget test-opkald, men kan kun høre hvad han siger, men ikke indtale noget selv. På start-siden af skype, er der en streg over mikrofon (så det er naturligt nok at jeg ikke kan tale i den), men....jeg kan ikke finde ud af hvor og hvordan jeg "aktivere" min mikrofon (hár været inde under "funktioner" og rettet i al hvad jeg mener er relevant. Er der en der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 09:18

HAR du microfon

Eller har du webcam med micro....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 09:19

Ligeledes skal den være aktiveret i "lydinstillinger" i windows (skype finder den selv)

Kommentar
Fra : Anne-Marie01

Dato : 14-02-08 10:07

..jeg har et specielt skype-headset med mikrofon og - ingen cam

Kommentar
Fra : Anne-Marie01

Dato : 14-02-08 10:37

..kan desværre ikke tilbyde mere end 20 point da jeg er ny- bruger. Min søster påstår dog, at man altid kan få hjælp - hun er blevet hjulpet utallige gange, da hverken hun eller jeg er nogen "ørn" til edb

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-08 14:12

har du fulgt vejledningen i skype ??

ud over det - nu du siger du bruger headsæt - er der måske en knap på selve headsættet eller ledningen der skal bruges

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-08 14:18
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 14:42

Selvfølgelig kan få hjælp UANSET point

Tjek lige i dine win-lydinstillinger at microfon ER slået til (har du ikke højtatericonet nede ved uret, kommer du derind via kontrolpanel.)

Det er den FØRSTE betingelse for at det virker....

Kommentar
Fra : Anne-Marie01

Dato : 14-02-08 16:16

tak for hjælpen, jeg er yderst taknemmelig for at I gider prøve at hjæle mig - jeg har checket alt hvad I foreslå......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 18:42

Hvis alt det er OK - er dit headset i udu.....

Prøv med en anden micro...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-08 20:42

nu har jeg generet en bekendt - og når jeg ser en streg over mikrofonen står der "mikrofon ikke slået til" (jeg har en knap på hvor jeg kan aktivere fysisk og deaktivere fysisk)

prøv nu at checke om du skal åbne noget fysisk på dit headsæt - knap på ledning eller selve headsættet

eller

højreklik så på indstillinger på lyd (ikonet ved uret) - åbn indstillinger for lydstyrke - nu har du overordnet lydstyrke oppe - kig om mikrofon er aktiv og sæt den h ø j t (op) på skyderen.
Kan du ikke se mikrofon - så gå i indstillingerd - egenskaber - scroll ned og sæt hak i mikrofon - sæt derpå skyderen højt .

Gentag gerne for hjælp til lyd i skype

nu håber jeg det lykkes for dig

Kommentar
Fra : Anne-Marie01

Dato : 15-02-08 11:05

Hej
..har gjort alt hvad du skriver - men der er stadig streg over mikrofonen og den siger stadig "at mikrofonen er slået fra"!!
Prøver nu at kontakte forhandleren af den hovedtelefon jeg har købt, måske er det en "forkert" hovedtelefon de har solgt mig?

Ha´ en god dag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 11:13

Er det en USB eller med 2 stik.....

Kommentar
Fra : Anne-Marie01

Dato : 15-02-08 11:17

..det er to små jack stik - enl yserød og en grøn. Den grønne har jeg sat i hvor symbolet er en grøn prik med en node og den anden i hullet ved siden af.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 10 point
Dato : 15-02-08 13:16

Micro er på min GUL og hovedtelefoner LYS GRØN (er nok falmet)

Er der ikke symboler PÅ ALLE - så tjek lige din vejledning til komputeren....

Er det en stationær har jeg været ude for flere hvor panelet slet ikke er tilsluttet...

Kommentar
Fra : Anne-Marie01

Dato : 15-02-08 13:30

JUBII JUBII nu fungere det. Jeg havde sat de to mini-jack stik ind BAG i computeren, men da du skrev det med symbolerne kiggede jeg på alle indgange og fandt der var to indgange på FORSIDEN med de symboler - nej, hvor er jeg glad nu kan jeg tale med mine studie-kammarater. 1000 tak du har ikke kun reddet min weekend med - næsten - hele mit studie. 1000 tak "refi" og alle I andre der har gidet hjælpe mig.
en glad Anne-Marie

Godkendelse af svar
Fra : Anne-Marie01

Dato : 15-02-08 13:33

Tak for svaret "refi" - jeg er enorm glad for din hjælp - det var specielt "det" med symbolerne, der gjorde at jeg begyndte at kigge andre stedet på computeren end på bagsiden. De viste sig, at de rigtige indgange sat FORAN på computeren - 1000 tak, nu kan jeg komme videre med mit liv.
God weekend
hilsen en meget meget glad Anne-Marie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 13:59

Selv tak....

Ja - det mest indlysende er ofte det bedste