/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Kontakt formular.
Fra : Coinage6
Vist : 617 gange
50 point
Dato : 11-02-08 20:12

nogen der ved hvordan jeg laver 2checkbokse så hvis man krydser af i den ene sender den en mail til den man krydser af i og hvis man krydser begge to kommer der en mail til dem begge.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 11-02-08 21:06

Hvad for et mail program er det du vil bruge det til?

Kommentar
Fra : Coinage6

Dato : 11-02-08 22:09

jeg vil bare lave en kontakt formular

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 12-02-08 08:30

Hvilket sprog skriver du i? PHP, ASP, HTML + JavaScript? Eller er det ligegyldigt?

Kommentar
Fra : Coinage6

Dato : 12-02-08 10:14

Php. det er jo derfor jeg har lavet den i denne tråd.

Accepteret svar
Fra : NobleK

Modtaget 50 point
Dato : 12-02-08 10:31

Beklager, det gik også senere op for mig at jeg ikke havde set det. Gik ind i tråden via Seneste indlæg.
Men dine checkboxe har i formularen et navn. Når formularen så er blevet sendt kan du i den side som du har sendt til få adgang til dem ligesom du gør til de andre formular variabler. Så kan du skrive noget i retning af:

if(isset($_POST['checkbox1'])) {
// send til første adresse
}
if(isset($_POST['checkbox2'])) {
// send til anden adresse
}

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 12-02-08 10:59

Kigge ind på http://www.metadesign.dk/test så finder du eksempel pa hvad du søger tror jeg

Kommentar
Fra : Coinage6

Dato : 12-02-08 11:25

www.martin-camilla.dk/mail.zip der ligger mine filer i mail formen, men jeg vil sætte den op så jeg kan lave 2 checkboxe så jeg krydser af i dem fx. |_| |x| så den jeg krydser af i sender beskeden til den email der er sat op i den. Email1 - Email2 den der laver det for 100point.

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 12-02-08 11:54
Godkendelse af svar
Fra : Coinage6

Dato : 12-02-08 13:01

Tak for svaret NobleK.