/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
problemer med grafikdriver
Fra : freddiemercury
Vist : 3265 gange
300 point
Dato : 10-02-08 12:39

så er den gal rigtig gal.
jeg har lige købt er 22 tommer superskærm fra hp
og en tilbudspc MEDION fra aldi
jeg har problemer med en driver
jeg har fejlmelding;
"skærmdriveren NVLDDMKM stoppede med at svare og er genoprettet"
først troede jeg det var en driver til skærmen : hp w2207h der manglede men det er det ikke
jeg har også prøvet at sættet en anden skærm til pc'en og der får jeg samme fejlmelding.
så kontaktede jeg medion for at få hjælp
og jeg opgav det serie nr som står bag på pc'en til supporten
det viste sig at det er en forkert serie nr der står derpå og så kan jeg ikke få lov til at gå ind og hente opdateringer til pc'en
DET ER FANEME SURT
så fik jeg på jagt på nettet efter fejlen og fandt nogle som åbenbart har samme problem som jeg
her er adressen lige:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=nvlddmkm+driver&meta=

Jeg har tænkt mig at aflevere pc'en igen, men vil allerhelst beholde den hvis jeg får den op at køre

er dre nogen som kan hjælpe med dette

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-02-08 13:05

- hvilket grafikkort kører du med?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-02-08 13:07
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-08 13:20

De rigtige drivere finder du hos Medion: http://www.medion.dk/ klik på Drivere og opdateringer, indtast oplysninger om din computer, hent de drivere du behøver

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 10-02-08 13:25

til OVN:
det er jo det jeg ikke kan da der står et forkert serie nr bag på pc'en
---------------------------

mit grafikkort er
geforce 8600 gs

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 10-02-08 13:26

til stoenberg

jeg har været inde på denne side, men der skal jeg bede om hjælp til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-08 13:45

Der er mulighed for automatisk søgnig hos Nvidia: http://www.nvidia.com/page/home.html klik på Download drivers og igen Download driver i det rulle menu som er under, der har du Option 1 hvor du selv finder en driver, prøv Option 2 og lad Nvidia scanne din computer og finde en driver til dig.
En anden mulighed er Belarc Advisor: http://www.belarc.com/free_download.html den burde kunne finde den rigtige type på din computer

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 10-02-08 13:52

se lige her:
kan det måske være måden
jeg kører også vista 32 bit.

http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/29415832/display-driver-nvlddmkm-s.aspx

har prøvet at hente via nvidia men det hjælper ikke

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 10-02-08 14:12

Citat
har prøvet at hente via nvidia men det hjælper ikke

Hvorfor ikke, de har da Vista drivere til geforce 8600 gs

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Sæt parametrene og tryk search

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 10-02-08 14:27

jeg har også hentet drivere tidligere via nvidia, men jeg får stadig denne fejlmelding.

"skærmdriveren NVLDDMKM stoppede med at svare og er genoprettet"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-08 14:58

Hvis det er en plug and play skærm, altså du har ikke en speciel driver cd til skærmen, så slet skærm driver i Enhedshåndtering, Windows finder selv en ny (og forhånbenlig bedre) når du genstarter, du kan også gøre det selv om du har en driver cd, så vidt jeg husker kommer der en guide ligesom på XP, der siger at der fundet ny hardware, læg så din driver cd i og lad computeren geninstallere, kun et forslag, ved ikke om det løser problemet, men det skader ikke

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 10-02-08 15:27

her er næsten sikkert mit problem men jeg kan ikke løse det selv
kan jeg få en skridt til skridt forklaring. oversættelse

se også lige videoen fra youtube på løsningen

I have found and fixed the problem today. This is what appears to happen.
during the installation of the most current drivers 162.22 Vista, an OLD file
nvlddmkm.sys is copied into windows/system32/drivers and not the current one
in the install. As a result the new drivers are attempting to access a file
dated 11/2006 instead of 2/2007 ver 7.15.11.0065 which is in the newest WHQL
driver ver 100.65 vista 32.

Fix: Go to windows/system32/drivers and rename nvlddmkm.sys to
nvlddmkm.sys.old. Go to the nvidia directory and find the file nvlddmkm.sy_
and copy it to windows/system32. Using the cmd window (DOS box) type
EXPAND.EXE nvlddmkm.sy_ nvlddmkm.sys. When the expansion is complete, copy
the new nvlddmkm.sys to windows/system32/drivers and restart the computer.

Your computer should now work properly.

You will notice that any uninstall and reinstall of nvidia drivers will not
remove the old nvlddmkm.sys file and will not overwrite it with the newer
version. You have to do it manually. I do not know why this happens but who
cares as long it is fixed.

http://www.youtube.com/watch?v=A9q48E6RPIg

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 10-02-08 18:45

Har du evt et andet serienummer på en kvittering eller står der et på papkassen.

Accepteret svar
Fra : masha

Modtaget 300 point
Dato : 10-02-08 19:10

nej der er kun det ene - og det er forkert.

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 16-02-08 18:42

Tak for svaret masha.