/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21585
EA_HS 19179
refi 16217
Cortina01 14584
pallenoc 13678
transor 13218
3773 12917
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lugt af udstødningsgas
Fra : zakdk
Vist : 1931 gange
100 point
Dato : 09-02-08 20:05

Jeg har en Polo fra '96, med følgende problem:
Når der tændes for varmen, lugter der af udstødningsgas inde i kabinen.
Er der nogen, som har oplevet samme problem, eller som måske bare har et forslag til, hvad der kan være galt ??

 
 
Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 09-02-08 20:16

Det kunne tyde på at der er en utæthed i feks.udstødningsmanifoldet eller på selve røret i motorrummet da det er oppe foran indsugningen til varmeapperatsluft sidder og kan så suge den forurenede luft ind

Kommentar
Fra : trimare46


Dato : 09-02-08 20:34

det plejer at være forrøret der er gået hul af. eller pakningen mellem manifold og forrør.

Kommentar
Fra : Smokei


Dato : 09-02-08 20:44

Larmer den ikke af H........... til?. Som regel kan man høre der er en utæthed i udstødningen.

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-08 00:02

Jeg vil foreslå en motorvask,måske er der spildt olie ned på motorens varme dele. Utæthed kan let
konstateres ved at holde for udstødnigsrøret med en klud, så vil der tydeligt høres en susen fra
utætheden. Iøvrigt blæser gassen væk under vognen og kommer ikke ind i kabinen. Jeg har i min værkstedstid kørt med mange vogne hvor udstødningen var utæt i motorrummet. Mvh.K.

Kommentar
Fra : severino


Dato : 10-02-08 10:20

Det skal som regel være meget galt, før man opdager sådanne fejl! - Vi mennesker har det med at vende os til at tingenes langsomme forandringer, så det er først når problemet bliver generende på den ene eller anden måde, at vi tager os sammen til at få ordnet problemet.
Det er ofte sådan, at vi bliver opmærksom på fejlen, når andre gør opmærksom på, at der er noget galt.
Hvis du har adgang til en kultilte detektor, så prøv at have den i kabinen, når du er ude at køre med varme på. Så vil du hurtigt opdage hvis der er noget i vejen. - Ellers risikere du aldrig at opdage det, hvis du bliver bedøvet af kulilten!

Kommentar
Fra : Icfra


Dato : 10-02-08 16:28


Har netop selv været igennem tilsvarende oplevelse med en POLO 96 1,4.
Hos mig var der flere samtidige fejl.
1. Udstødnings manifold revnet der hvor de 4 grenrør mødes (ved lille tværribbe).
Køb ikke hos autoophugger da manifolden nu er støbt af et andet gods og har
VW nr. 030 253 031 H.(ca 1500 Kr)
De manifold jeg så på hos autoophuggere var alle revnede (meget små revner)
2. Utæt flexstykke forrest på udstødningsrøret.(test med trykluft indvendigt og sæbevand udvendigt)
3. Hultæring på afgangsrør fra katalysator, hvor det rustfrie varmeskjold var fastsvejset.
PS De kan være svært at demontere manifolden og nye pinbolte leveres ikke fra VW.



Kommentar
Fra : torbens1


Dato : 10-02-08 22:13

På min helt nye Skoda Octavia fra 1997 (vw motor) havde jeg samme problem. Der gik lang tid før fejlen blev fundet. Det var slangen der tager dampene fra toppen af bundkarret og fører dem retur til motoren gennem luftindtaget, der var hoppet af helt oppe ved filteret. Herved blev dampene suget ind i vognen, når blæseren kørte. Det lugtede nærmest som udstødnings gas. Du må gerne skrive svar hvis det var det.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 12-03-08 23:16

Har du fået styr på dit problem ???

Godkendelse af svar
Fra : zakdk


Dato : 13-03-08 22:41

Tak for svaret kogalejy.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173457
Tips : 31650
Nyheder : 719565
Indlæg : 6382315
Brugere : 218248

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste