/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
skjule rør til emhætte ??
Fra : return
Vist : 7274 gange
300 point
Dato : 08-02-08 19:19

når man skal bygge en kasse rundt om sine rør der er til udsugning af en emhætte der løber langs loftet med og ned til selve emhætten mit spørgsmål er som følger : nu når det børstet stål der skal gå fra emhætten og op mod loftet ikke er langt den er kun 1 m lang bygger man så en en kasse ned fra loftet for at få kontakt med det så det rør der er selve udluftningen bliver skjult væk af det og er der nogen bud på hvordan man gør

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-08 19:33

Er du sikker på du ikke har sænket den emhætte for meget - eller har du højt til loftet.
Den pæneste kasse får du nok med skelet af træ og beklæde med gips.
Det rør der er "selve udluftningen" bør ikke være brandbart.
Og af hensyn til kondens bør det måske isoleres.

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-02-08 19:44

ja har 270 til loftet og nej emhætten sidder 70 cm fra bordpladen og udluftningen er lavet af spirorør så det er som det skal være havde nu regnet med at lave det i mdf plade men hvordan tackler man lige det med af fåbygget ned så kan blive fint

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 08-02-08 19:48

Jeg ville nok få fat i en smed, og få ham til at lave en ny skjuler i børstet stål, det kan vel ikke koste en "herregård"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-08 19:49

Den børstede kanal sidder sikkert ind mod bagvæggen, så du skal lave et skelet og skrue det op mod loftet og så sider på og afslutte med en forplade. Spirorør brænder ikke lige med det samme så mdf er sikkert godt......................men jeg kender ikke brandreglerne.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-08 21:14

Jeg ville da også få lavet et i børstet eller i rustfrit stål og kan jo hænges op på små påsvejtsede flaps til at sætte skruer i

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 300 point
Dato : 08-02-08 21:22

Ellers kan du også lave et skelet i skillerumsprofiler af stål og skrue mdf plade på det men forstår ikke hvoffor du så ikke vil lave det i gips da det er lettere at arbejde med et sådan sted samt også nemmere at efterspartle og få samme overflade som det øvrige loft væg mm og så sætte filt på til sidst som gør at der ikke vil komme revner senere

Tænkte lige over hvordan det egentlig ville se ud med så meget stål på væg og loft så er den anden løsning med gips nok pænere

Kommentar
Fra : voo

Dato : 09-02-08 23:23

Da jeg købte min emhætte købte jeg et andet start stykke med på 1 m. det slut stykke der er med bruges så sammen med.
Det nye stykke kostede ca 1200 kr.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 10-02-08 07:46

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-08 14:53

Takke og bukker er du gået i gang ????