/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netmeeting/MSN
Fra : 75162026
Vist : 261 gange
20 point
Dato : 19-02-03 10:23

Jeg har to pcer kørende! Begge to er på nettet på lan. Den ene er beskyttet af er firewall og den anden har en ip adresse! Jeg vil gerne have afinstaleret netmeeting på den der ligger bag firewall! Hvordan gør jeg lige det??? Den anden som har kontakt med egen ip kan ikke modtage opkald ude fra på netmeeting. Dog godt, hvis den der vil i kontakt med mig har min ip adresse. HVordan skal den stå for at kunne modtage opkald ude fra (spontane opkald)? MSN kan på samme maskine ikke køre videokonference, men dog sende og modtage filer. Hvad kan jeg gøre der??

Venlig hilsen Michael

Kommentar
Fra : 75162026

Dato : 19-02-03 12:21

Hjælp det haster

Kommentar
Fra : 75162026

Dato : 19-02-03 18:20

Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-02-03 04:25

Hvilket styresystem kører du med? Hvordan er dit netværk sat op (router? switch?, modem?) Der er for lidt oplysninger il at hjælpe dig, men med hensyn til netmeeting og hvis du kører xp så se her http://www.theeldergeek.com/netmeeting.htm

Kommentar
Fra : 75162026

Dato : 20-02-03 13:42

Jeg køre XP prof og lan via router!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-02-03 16:45

jeg tror at problemet med spontane opkald til netmeeting skyldes, at man ikke kan se din ip adresse udefra. Din router giver din pc en anden adresse, en den du har fra din isp udbyder. Måske kan man løse det i routerens opsætning?