/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
drømme om døden
Fra : kittermor
Vist : 3022 gange
20 point
Dato : 01-02-08 13:29

Hvad betyder det, når man drømmer at nogen er død?

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 30 point
Dato : 01-02-08 13:34

Drømme med død er som regel meget positive drømme, idet de ofte er udtryk for, at sider i os dør. Og det er forudsætningen for at nye sider kan vokse frem og udvikle sig, ligesom der i naturen er en cyklus med "død" og "fødsel", med blade der falder af træerne og bliver til muld, som giver næring til nye spirer.

taget herfra hvor der står rigtig meget om drømme
http://www.krystalkuglen.dk/artikler/forstaa_dine_droemme.htm

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-02-08 13:34
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-08 13:39

jeg tror kun det betyder een ting. Nemlig at du er bekymret for vedkommendes liv og helbred.

Alt andet er overtro.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 01-02-08 13:42

Kommer an på hvem?

Er det én, du holder af?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 01-02-08 13:45

Freud har skrevet et meget spændende bog om drømme:
The Interpretation of Dreams
kapitel V, D handler specielt om drømme, hvor en person, man holder af, dør

Kommentar
Fra : kittermor

Dato : 01-02-08 13:46

det er min veninde, der har drømt at jeg var død !!!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 01-02-08 13:47

Jeg tror på at vi alle er forskellige.

Jeg vil da starte med at stille mig selv nogle spørgsmål:

Har du haft drømmervarsler tidligere?
Har du nogle "særlige evner"
Har andre i familien?

Hvordan har du det psykisk - vær ærlig?
Er der sket noget den seneste tid?
Forventer du, der skal ske noget, som din underbevidsthed tumler med?

I vores familie er der 1-2 i hver generation, der har nogle "særlige evner". Arten er forskellig, men det der er vigtigt, er at man er bevidst om det. Er man voksen og aldrig har haft nogle af de oplevelser, er det sandsynligvis noget, der trykker inde i dig selv.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 01-02-08 13:51

Det er nok overtro at tro, at drømme kun betyder een ting.

Drømme bliver tolket som en "dagsrest" - et minde om en virkelig oplevelse.
Drømme bliver tolket som en afspejling af konkrete problemer man tumler med.

Drømme bliver tolket som en afspejling af psykologiske problemer man tumler med.
Drømme bliver tolket som en arbejdsbænk til bearbejdning af større eksistentielle betragtninger.

Drømme bliver også tolket som forudsigelser af hændelser i den reale verden.
Drømme bliver også tolket som spirituelle kommunikationskanaler.

Det eneste vi med sikkerhed kan sige er at drømme findes.
Tolkningen er det nok drømmeren selv der er nærmest til at finde ud af.

Godkendelse af svar
Fra : kittermor

Dato : 01-02-08 13:51

Tak for svaret HelleBirgitte.

det var nogenlunde det vi selv havde snakket om det kunne være

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-02-08 13:53

selv tak, glad for at kunne hjælpe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-08 13:59

En gammel overtro

Hvis man drømmer noget grimt, skal man fortælle om det, så går det ikke i opfyldelse

Omvendt, hvis du drømmer noget godt, så hold din bøtte, så går det i opfyldelse

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-08 13:59

[CITAT]Indsæt din tekst her[--------------------------------------------------------------------------------
det er min veninde, der har drømt at jeg var død !!!

Ja udlæg det på min måde, som jeg skrev i mit første indlæg: Hun er bekymret for dit liv og helbrred - måske bekymret for at skulle leve videre uden dig hun føler sig sikkert nært knytet til dig. Det betyder ikke at du snart skal dø.

Kommentar
Fra : kittermor

Dato : 01-02-08 15:14

det håber jeg sandelig heller ikke at jeg skal...

jeg har netop fået pension efter et trafikuheld, tænkte at det
måske kunne være det vendepunkt i mit liv at drømmen
handlede om...

først nede og nu på vej op igen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-08 15:24

Din udlægning forstår jeg da slet ikke?

Kommentar
Fra : kittermor

Dato : 01-02-08 15:45

er indvalid men føler nu jeg har retten til at være det efter 10 års kamp med det offentlige lorte system i velfærdsDanmark

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-08 15:52

Ja selvfølgelig har du da det!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-08 16:28

Jeg har lyst til at fortælle, at jeg bedst kan lide "Krestenklits" udlægning af drømmen.
Du skal passe på, at du ikke lader din naturlige bitterhed ødelægge for meget. 10 års kamp mod systemet giver selvfølgelig bitterhed, glem det og find de lyse sider.
Jeg er selv invalig. Jeg har på fornemmelsen at jeg er meget ældre end dig. Nu er jeg folkepensionist men jeg husker turen og de problemer sagsbehandlernes uforstand medførte.

En lille episode som jeg morer mig over nu:
Jeg mistede det meste af mit syn - jeg har mellem 5 og 10 procent tilbage -
så måtte jeg henvende mig til en sagsbehandler, som jeg ikke kendte og som ikke kendte mig. For at spørge om hjælpemidler til læsnigng. "Nej det kan du ikke få" "Hvorfor ikke" spurgte jeg. "Du opfylder nok ikke kriterierne" var svaret på det. "Hvad er egentlig kriterierne" spurgte jeg. Det vidste hun altså ikke. Jeg fik så tlf. nr til synsinstituttet og de løste miy problem. nu kan jeg så more mig over det.
Men jeg tænker på hvis man gennem 10 år møder den slags uforstand så bliver man da bitter?

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 01-02-08 17:04

Tak for roserne Valde.
Det rigtig sjove ved det er, at jeg egentlig ikke selv synes jeg kom med en udlægning, men blev aktiveret af at du talte om "overtro".
Personligt kan jeg godt forstå kittermors fortolkning.
Mit bud var jo at man må finde sin tolkning selv, men at man kan støtte sig til og få inspiration til fortolkning af psykologiens drømmepecialister.
Simple drømmetydningsbøger som Cyprianus bog er alle vel enige om, at den er forældet.

Jeg ser det som at veninden ser kittermors hidtidige måde at leve på er afsluttet og hun står foran en ny epoke.

Det glæder mig på jer begges vegne, at I har fået en god udgang på jeres problemer.

Venlig hilsen
krestenklit

Kommentar
Fra : kittermor

Dato : 01-02-08 17:05

en typisk historie fra Velfærds Danmark

Jeg er på den yngre side af de 40.. Så det er jo alt for tidligt for
mig

har du nogensinde tjekket hjemmesiden www.K10.dk

den er for dem der ikke kan komme ud af et systemDanmark

trist læsning

Kommentar
Fra : kittermor

Dato : 01-02-08 17:07

til krestenklit

tak for din forståelse

god weekend til alle

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-08 17:30

Ja god weekend herfra også