/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Blok med bagrund
Fra : L1112
Vist : 504 gange
20 point
Dato : 01-02-08 09:39

Jeg har tidligere brugt en blok/attribut man kunne lægge oveni tegningen. Så man tydeligt kunne læse skriften. Jeg mener det var en bmp fil med samme navn som blokken. Jeg skal nu lave en her men kan bare ikke lige få det til at fungere.

Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 30 point
Dato : 01-02-08 09:50

Hvad vil du have hjælp til?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-08 09:58

http://www.gratisskabeloner.dk/matematik-papir/default.asp

Her kan du gøre det modsatte - lægge tegningen oveni blokken

Godkendelse af svar
Fra : L1112

Dato : 01-02-08 10:05

Er nok ikke så god til at forklare. En textbox eller attribut der skal lægges "oveni" tegningen. Det kunne være et pos nr. Men der skal være en baggrund i ex.hvid så symbolet tydelig gøres. Jeg har tidligere brugt en bmp fil som baggrund. Men kan ikke få det til at fungere, man gør måske noget andet i dag.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 01-02-08 13:32

Tak for pointene, men det var snarere refi som fortjente dem.

Venlig hilsen
krestenklit

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 01-02-08 21:52

Hej L1112 !

Jeg har følgende forslag. Hvis du f.eks. skal lave et pos. nr. som en cirkel med et tal i midten, kan du gøre følgende.

Tegn en cirkel i den rette størrelse, skravér den med typen solid og placér derefter attributten i midten af cirklen.

Alternativt kan du lave en donut med en indre radius på 0 og en ydre i den størrelse som du vi have.