/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
SLI aktivering
Fra : cbcurtis
Vist : 646 gange
40 point
Dato : 30-01-08 14:11

Hej alle...

Jeg har to Geforce 8800GT i minmaskine, som har en "broforbindelse", altså SLI. Når jeg aktiverer SLI, flimrer skærmen vildt, når jeg skal spille spil. I selve windows er der ingen problemer....

Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 31-01-08 08:32

1. -Hent den nyeste SLi/g-kort driver (http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us) - evt. også nyeste drivere til dit bundkort/motherboard

2. Hvis der stadig er flimmer, så fortæl os hvilke spil den er gal med (:

MVH

Kommentar
Fra : cbcurtis

Dato : 31-01-08 10:45

Hmmmmm...

Kan det skyldes at jeg kører XP måske? Den nyeste driver til kortet, siger ikke noget om SLI under xp-versionen, men det gør den under Vista.

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 31-01-08 10:51

Jeg tror ikke det har noget med XP/Vista at gøre. Jeg har selv kørt 2x 6800GTX (tror jeg de hed) i SLi mode til BF2 med OS: XP.

Hjalp det at updatere?

Hvilke spil taler du om?

(:

Kommentar
Fra : zith

Dato : 31-01-08 10:54

jeg har også 2 8800GT som kører sli men da jeg fik min pc op og kører med den nyeste driver spurgte den om jeg ville aktivere SLI og det sagde jeg bare ja til og har ikke haft nogle problemer overhovedet.

Så det kan være at du skal prøve at hente en patch til det spil du har problemer med.

Nogle spil f.eks. call of duty 4 der er der et lille flueben som skal sættes ved dual card.

Men uanset burde det ikke flimmer.

Det kan være det er spillet du skal prøve at geninstallere

Kommentar
Fra : cbcurtis

Dato : 31-01-08 13:23

Det drejer sig faktisk om alle spil, men især Crysis og Medal of Honor Airborne... Har prøvet at opdatere både bios og grafikdriver (begge var samme som jeg allerede havde). Et enkelt sted så jeg at skulle sætte GPU til single mode. Men må indrømme at jeg fatter minus af hvad der blev ment med det :-/

Kommentar
Fra : zith

Dato : 31-01-08 14:40

har du prøvet et spil som ikke kræver så meget grafik? f.eks. warcraft 3 eller lign.??

Er det noget du selv har sat sammen eller er det gjort for dig??

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 31-01-08 14:47

-Jeg begynder at mistænke din PSU for ikke at være kraftig nok. Kan vi få lidt oplys. på den, tak :)

Kommentar
Fra : zith

Dato : 31-01-08 15:01

prøv at hente 3dmark06 demo og kør den og se om den gør det samme der

Kommentar
Fra : killer10

Dato : 31-01-08 15:15

Burde ikke være et psu problem. Har selv kørt SLI og har aaldrig været ude for dit problem før. Vil råde dig til at bytte rundt på dine grafikkort, og sikre dig at link-broen sidder korrekt. Eventuelt se om der på dit bundkort sidder en lille printplade du kan vende på 2 måder. Single eller dual hedder de 2 sider.

Hvad du ikke forstår ved SINGLE MODE, er i bund og grund bare, at når SLI ikke er aktiveret, regner den dine grafikkort for 1 kort.

Kommentar
Fra : cbcurtis

Dato : 31-01-08 15:57

Hele maskinen er samlet i butikken og testet og skulle være ok... Vil nødig til at "rode" inde i maskinen. Selv et "gammelt" spil som Delta Force Extreme, flimrer gevaldigt...

Accepteret svar
Fra : zith

Modtaget 20 point
Dato : 01-02-08 08:06

så tror jeg du skal ind til butikken med den og snakke med dem for der må stadig være garanti på og så skal de jo bare lave det.

Godkendelse af svar
Fra : cbcurtis

Dato : 03-02-08 11:35

Tak for svaret zith. Der er nok ingen vej udenom, desværre... Æv!

Kommentar
Fra : zith

Dato : 03-02-08 19:11

Hvorfor var det så lige du sys jeg skulle have 1 stjerne??