/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
sherwood førstetrin
Fra : sln
Vist : 1025 gange
500 point
Dato : 26-01-08 06:13

Hej
Har et ældre sherwood førstetrin patnummer 5.662.100 med en gummiprop i Hvorfor det??den lækker.

Mvh Sln

Accepteret svar
Fra : Catman

Modtaget 500 point
Dato : 03-03-08 17:24

Har selv et førstetrin magen til dit og det skal boble ved gummiproppen, da det er en del af frostsikringen, dog skal det ikke hvæse vildt ud derfra, men sive/boble små boble hele tiden. Det var den forklaring jeg fik da jeg havde mit til service hos en aut. Sherwood forhandler, troede nemlig også der var noget galt med mit , da jeg startede med det i min dykkerkarriere. Håber det gav dig lidt svar på hvorfor det bobler ud ved gummiproppen.

Mvh.
Brian Larsen

Godkendelse af svar
Fra : sln

Dato : 07-03-08 15:13

Tak for svaret Catman.
Det er nu ikke mit eget,men et jeg købte brugt til min filippinske ven som arbejder som Divemaster her på filippinerne i puerto galera.

Mvh Søren
Oriental Mindoro.

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 13-03-09 15:08

Magen til vrøvl har jeg ikke hørt før.
Nu har jeg lavet profesonelt udstyr i over tyve år, når lortet bobler er det defekt, ingen tvivl om det, altså det bobler på grund af dit højtryk siver ud i dit lavtryk, det afprøves ved at automaten står vandret og man hælder vand ned i forhybningen hvor lavtrykket dannes, hvis det bobler er det utæt.
Frostsikringen virker ved at inde i gummihætten er der luft (ved dykning i aktiske vande bruger man frostvæske (glykol), husk på at det er din livs vigtige åndemidel hvis lortet ikke virker må du stige op med muglihed for kvælstofforgiftning (dykkersyge, bobler i blodet)
Jeg syntes du skal gå tilbage til ham der har haft skildt automaten og bede om at få dine penge tilbage, manden er jo ikke Selvkritik hvis han ikke kan få den tæt.
Jeg selv dykker selv med Drãger 200 Dm ventiler påsat IVKA flasker, automaten er en Secor 200 med 0,002 m åndedrærmodstand i indånding, Viking tørdragt uden ventiler og uden lynlås.
Det er for min egen sikkerhed, jeg ønsker at leve lidt længere.
Jeg ønsker dig held og lykke med at finde en der kan og vil lave din automat så den virker.
M.V.H.
peter52@comxnet.dk
Skype
schaarup

P.S.
Alt mit grear er til salg, jeg er blevet syg og magter ikke at dykke mere, Jeg sælger for 33%