/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Kan mit grafikkort bruges ?
Fra : kaypia
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 19-01-08 20:10

Jeg har et Gainward Bliss 7600GT AGP grafikkort (NVIDIA GeForce 7600GT), som har en lang række af mulige skærmindstillinger.
Fra 2048 x 1536 og nedefter over 1920 x.., 1600 x..., men indstillingen 1680 x 1050 findes ikke på listen.
Er lige ved at købe en 22 T Fladskærm, hvis native opløsningen netop er 1680 x 1050, og er nu i tvivl om, hvorvidt grafikkortet overhovedet kan buges til denne skærm.
Jeg går ud fra, at grafikkortet ikke kan vise denne indstilling, når den ikke er med på listen.
Jeg mener at vide, at fladskærme som hovedregel altid skal køre i den native opløsning, og at andre opløsninger, hvis de findes, ikke er optimale.

Kan nogen give mig et entydigt svar på det, og hvis svaret er, at der skal et andet grafikkort til, vil jeg da gerne have et godt råd om hvilket kort der kan anbefales.
Jeg skal nævne i den forbindelse, at jeg ikke spiller på maskinen, men grafikkort og skærm bruges i høj grad til billedbehandling.

kaypia

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-08 20:19

De indstillinger du nævner, er dem Nvidia driveren har fundet som passer til din nuværende skærm, hvis du får en anden skærm, så vil du få nogle andre indstillinger, og så svaret er JA

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 19-01-08 21:09

o.v.n
Jeg er ikke helt sikker på, at det forholder sig sådan, fordi jeg i indstillinger for min skærm kan konstatere, at de "mulige tilstande" for min skærm slutter ved max. 1600 x 1200.
Når jeg så fjerner fluebenet som begrænser visningen til mulige tilstande for skærmen, så kommer alle de andre indstillinger frem på listen.
Det opfatter jeg som grafikkortets reelle muligheder, og der er 1680 x 1050 ikke at finde.
Men du mener måske, at det ikke er rigtig opfattet ??

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 20-01-08 00:11

Du kan godt bruge det, du sætter bare opløsningen på det nærmeste du kommer skærmen, og beder så windows om at tilpasse billedet til skærmen, billedet bliver ikke dårligt at se på, har lige installeret et par bredformat skærme til nogen pc'er på en café og der kunne jeg heller ikke ramme native opløsning 100 % og der er intet at bemærke, billedet er flot og hvis jeg ikke vidste det ville jeg aldrig opdage at den ikke stod 100 % til skærmens native opløsning.

Håber at det var svar nok.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-08 00:14

Du må ikke opfatte mit indlæg som det endelige svar, jeg er ikke så skråsikker som jeg måske lyder i mit første indlæg, opfat indlægget som min mening og ikke som jeg ved med sikkerhed, for jeg ved ikke med sikkerhed, men mener at dit grafik kort kan bruges, nej jeg ved at dit grafik kort kan bruges, men ved ikke om de indstillinger som du nævner, kan bruges på din nye skærm, det er noget jeg tror at de kan, måske skal der en opdatering til først

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-01-08 08:00

Jeg har et kort magen til og kører godt nok på 24"/17" men o.v.n. har ret, selvfølgelig kan du bruge det...

Godkendelse af svar
Fra : kaypia

Dato : 20-01-08 10:44

Tak for svaret o.v.n..

Jeg var især glad for din seneste tilføjelse m.h.t. opdatering.
Har netop hentet og installeret den nyeste driver fra nVidia, hvorefter indstillingen 1680 x 1050 er kommet til syne.
Så nu føler jeg mig helt sikker.
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : janik

Dato : 20-01-08 10:52

Mit grafikkort kan godt kre i den opløsning uden problem
og den er magen til dit ..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-08 11:28

Selv tak, held og lykke med din nye skærm