/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
" dårligt blodsukker "
Fra : karin42
Vist : 651 gange
50 point
Dato : 17-01-08 15:31

hvem kender en sygdom ( ikke sukersyge ) der giver sig udslag i lavt blodsukker og smerte i musklerne , endda i sultenfasen , fuldstændig kan lamme folk , så de ikke ænser at spise .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-08 15:36

Lavt blodsukker kan også skyldes andre sygdomme:

nedsat binyrebark-funktion (Addisons sygdom)

nedsat hypofysefunktion

svær nedsat leverfunktion

at man har fået fjernet mavesækken

enkelte tilfælde af kræftsygdom

herfra http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/blodsukkerlavt.htm

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-01-08 15:48
Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-08 16:03

Citat
hvem kender en sygdom

Det gør din læge forhåbentlig - ellers må du skifte.....

Alt andet du modtager her vil KUN være gætteri....

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 17-01-08 16:06

det lyder alvorligt
kan kun anbefale at gå til lægen.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 16:35

Karin det må jo være fordi du gerne vil vide det formoder jeg eller evt. kender en der har det sådan?( Så er det jo godt nok i første omgang at søge hjælp på nettet og også her på Kandu) hvis det ikke er fordi du selv er syg? for så var du vel selv taget til lægen Var du ikke ??Ellers er det selvfølgelig med at komme afsted til lægen.
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 50 point
Dato : 17-01-08 16:51

Lavt blodsukker og sult hænger fint sammen.
Lammelse og muskelsmerter, kan vel godt fjerne opmærksomheden fra sult. Det lyder ret voldsomt, måske lidt dramatisk beskrevet?
Jeg mener lammelse vil nok drive de fleste til lægen..

Umiddelbart husker jeg ingen sammenhæng imellem de symptomer du oplister her.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 18-01-08 21:07

Tak for svaret jomfruane.
og ja det er en jeg kender , der har nævnte symptomer . Hypokonder mener jeg ikke hun er , men for andre alm . mennesker er det jo svært at vurdere.
Lægen tar' hende ikke alvorlig - mener hun .
men tak for de forskellige råd og go' weekend .

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-01-08 22:08

Det bedste råd at give hende i forhold til lægen er, at holde sig til hvilke symptomer hun har, og så dæmpe beskrivelsen af graden af disse. Man kan næsten ikke fortænke en læge i ikke at tage det alvorligt når det beskrives på den måde.
Bortset fra det, så er lavt blodsukker en ting der er gået mode i. Hun skal bede om at få lavet en glucosebelastning der viser om hun rent faktisk har lavt blodsukker, eller om hun blot har svært ved at holde blodsukkeret jævnt (dette kan man styre - det andet er en sygelig tilstand).