/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
install af skype på linux
Fra : bamses
Vist : 428 gange
50 point
Dato : 15-01-08 01:33

hej med jer.
jeg er helt "nybagt" linux bruger, har lige installeret linux på min pc, men med fare for at blive til grin: hvordan installerer jeg et program f.eks skype, som jeg bruger meget. jeg syntes jo det var så nemt i ms windows , bare at køre en setup fil eller en install fil så var man allerede i gang med installationen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 15-01-08 02:06

Du bliver ikke til grin, vi er her for at hjælpe hinanden, som nybegynder vil jeg anbefale dig at installere Automatix: http://www.getautomatix.com/wiki/index.php?title=Installation jeg kan ikke huske om den ligger i Synaptic pakkehåndtering, men mad Automatix er det nemt, sørg for at installere den som passer til din Linux distro, installering af programmer foregår på en hel anden måde med Linux, det er såkaldte pakker som som installeres, du har sikkert opdaget at exe filer ikke kan køre under Linux, og dog når du får Automatix er også mulighed for at installere et ille program som kører exe filer, exe programmer, som for eksempel Windows spil kan ikke installeres, men kan køre med programmet Wine

Godkendelse af svar
Fra : bamses

Dato : 18-01-08 06:55

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-08 00:41

Selv tak, fik du Skype til at virke ?