/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
begrænset eller ingen forbinde
Fra : troldenesdhb
Vist : 928 gange
300 point
Dato : 08-01-08 21:36

Jeg har en bærbar der kører med Trådløs. Pludselig skriver den "Begrænset eller ingen forbindelse" Jeg har prøvet at fjerne netkortet i Systemhåndtering, og genstarte, jeg har prøvet at reparere, jeg har prøvet at kople den til med kabel, men der skriver den også det samme.

Jeg har prøvet i cmd at skrive ipconfig /renew

Heller ikke det virkede?

Så prøvede jeg en systemgendannelse, så virkede det hele. Men et døgn efter (efter den havde været logget på skolens net) virkede det igen ikke hjemme. Systempunktet er væk, så jeg kan ikke systemgendanne igen.

Nogle der kan hjælpe`?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-08 21:41

Har du også genstartet accespunktet/routeren ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-01-08 21:44

jep

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-01-08 21:47

Jeg kan kun foreslå at chekke IP adressen hjemme, kan kan have ændret den på skolen.

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 08-01-08 21:50

Har selv oplevet samme problem, tror det er en rimlig almindelig problemstilling.

Nemmeste løsning er at tage strømmen fra både router og hvad du ellers har tilsluttet efter stikket og så lade den gøre arbejdet selv.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-01-08 21:53

Det hjælper IKKE at tage strømmen.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-01-08 22:44

Hvis jeg prøver at kører en ipconfig /release og derefter en renew skriver den

"der opstod en fejl under forsøg på på at forny grænsefladen trådløs netværkforbindelse "

nogle det hjælper til at finde løsningen?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 23:08

Og du har været inde og se om systemgendannelse er slået fra??

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 300 point
Dato : 08-01-08 23:34

Se denne tråd.....kan du få gode idéer her ?
Kører du WindowsXP ?

http://www.kandu.dk/spg13620.aspx

http://kadusa.com/forum/viewtopic.php?p=17

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jtk3

Dato : 09-01-08 00:21

prøv at gå ind i start-administration-tjenester-og se DHCP-klientprogram kører

Kommentar
Fra : jtk3

Dato : 09-01-08 00:24

se om DHCP-klientprogram kører

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-08 01:10

Det er fordi computeren automatisk søger efter IP adresse, og den du havde på skolens net er ikke den samme som du har hjemme, men computeren søger at finde det netværk alligevel, hvis du vil skifte netværk regelmæssing, så kan du slå den automatiske login fra, og så selv vælge hvilken netværk du vil koble på

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-01-08 12:14

først til jtk3, klientprogrammet til DHCP det kører

Kommentar
Fra : jtk3

Dato : 09-01-08 12:33

prøv at se om dns-klient er startet,prøv at genstarte dem,og prøv at reparere netværksforbindelse igen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-01-08 12:41

Det er noget lign dette der sker

http://support.microsoft.com/kb/941147

Men det er jo ikke en server, så jeg har ikke den streng de henviser til...........

Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 09-01-08 12:44

Hejsa.

Jeg har selv problemmet, og har været inde ved en pc nørd, og han siger netkortet er i stykker, og han siger og så at netkortet ikke kan repareres for billig penge så det næmmere at købe sig et nyt.

mvh. Per / Gevelig håber på at jeg ku hjælpe!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-01-08 12:51

tak jakjoe

Det var dine links der hjalp, dog skulle jeg langt videre inden jeg fandt løsningen. Jeg fandt dette på en ms side

Windows XP SP2
Følg disse trin for at løse problemet, hvis du kører Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2):1. Genopbyg Winsock LSP-kæden. Det gør du ved at følge disse trin:a. Log på Microsoft Windows XP-computeren som administrator.
b. Klik på Start, klik på Kør, skriv cmd, og klik derefter på OK.
c. Ved kommandoprompten skal du skrive følgende, og derefter trykke på ENTER:
netsh Winsock reset
Når programmet er udført, vises følgende meddelelse:
Winsock-kataloget blev nulstillet. Du skal genstarte maskinen for at fuldføre nulstillingen.
Gå til trin 1d, hvis denne meddelelse vises.

Hvis du ikke er logget på som administrator, vises følgende fejlmeddelelse:
Winsock-kataloget kunne ikke nulstilles. Adgang nægtet.
Hvis denne meddelelse vises, skal du logge af computeren og derefter logge på igen via en konto med administratoradgang. Normalt har den første brugerkonto, der blev oprettet, administratoradgang. Gentag derefter trin 1b og 1c.
d. Genstart computeren.

2. Test hver af dine tredjepartsprogrammer, der vides at bruge LSP'er.
3. Geninstaller alle tredjepartsprogrammer, der vides at bruge LSP'er, og som ikke fungerer korrekt.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-01-08 14:03

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-01-08 17:35

Jeg siger tak.

Du måtte selv kæmpe....men det hjalp.

mvh
jakjoe