/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Let mailserver on linux?
Fra : snuggi88
Vist : 477 gange
500 point
Dato : 05-01-08 21:17

Hej alle

Håber virkelig i kan hjælpe. Jeg skal bruge en mailserver som skal køre på linux. Den skal kunne håndterer flere domainer da den skal køre for de hjemmesider vi hoster. Det har før kørt på windows men vil gerne finde et linux alternativ. Det skal helst være gratis eller ikke særlig dyrt. Helst med meget enkel brugeropsætning

På forhånd tak.
Mvh. Kasper

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 510 point
Dato : 05-01-08 21:35

Hejsa.

jamen Der vil jeg da helt klart anbefale dig at bruge en ubuntu maskine - hvis du er interesseret har jeg skrevet en guide til dette. Som kan downloades på min hjemmeside her:
http://linux.pbj-design.dk/docs/Mailserver_UbuntuLTS606.doc

Dette er ihvertfald en mulighed - men det er jo lidt mere hvad dine skills er indenfor Linuxverdenen.

Per

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-01-08 21:41

denne guide beskriver også hvordan du opsætter en grafisk brugerflade til mailen således at du extremt nemt kan tilføje nye virtuelle domæner, postkasser og meget mere.
Samtidigt med giver du også brugerne mulighed for feriemails, aliaser osv.

Så jeg håber da du kan bruge denne !

Kommentar
Fra : snuggi88

Dato : 05-01-08 22:26

Kan denne vejledning også bruges til centOS. Da det er det webserveren kører, og vil jo helst kører det på samme server?

Godkendelse af svar
Fra : snuggi88

Dato : 05-01-08 22:56

Tak for svaret peque. Den var faktisk rigtig god. Og lige hvad jeg manglede kan også bruges på centOS

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-01-08 22:59

Kanon.
Det er jeg glad for at høre.
Jeg har faktisk ikke prøvet Centos, Men dejligt at det er til at forstå.
Go fornøjelse!