/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
PCI-E eller PCI-E x 16
Fra : truckerbot
Vist : 797 gange
200 point
Dato : 05-01-08 17:22

Hej, Jeg skal ud og have nyt grafikkort, Hva er foreskellen på PCI-Express og PCI-Express x16.????
Kan jeg køre et PCI-E x16...

Kommentar
Fra : janik

Dato : 05-01-08 17:25

truckerbot
Der skal du vide hvad din bundkort hedder.
Der kan du se det..

Kommentar
Fra : truckerbot

Dato : 05-01-08 17:49

Det er et MSI kort men hvad mere ved jeg fakrisk ikke..

Kommentar
Fra : truckerbot

Dato : 05-01-08 17:54

Janik
Der står bare MSI...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-08 18:07

Resten kan du se med dette gratis program.
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
klik på et af de amerikanske flag og vent lidt................og vælg gem

Accepteret svar
Fra : phg1

Modtaget 200 point
Dato : 06-01-08 22:33

alle grafikkort er 16x hastighed sålænge de er til PCI-express soklen så ja du kan sagtens køre med det grafikkort du måtte vælge bare det er til PCI-express
jeg tror du er blevet forviret over at der er nogle SLI bundkort der er med 16xhastighed på begge PCI-express sokler hvor der nogle andre bundkort der ganske vist også har SLI men hvis du putter 2 grafikkort i skal dele de 16x hastighed altså 1 kort= 16x 2 kort=8x

Godkendelse af svar
Fra : truckerbot

Dato : 10-01-08 17:21

Tak for svaret phg1.
Det hjalp mig rigtig meget, så nu kommer min maskine til at sparke røv...