/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD afspilning på PC
Fra : Oldboston
Vist : 489 gange
50 point
Dato : 02-01-08 03:32

På min PC har jeg Windows Media Player og Quick Time. På Windows Media Player kan jeg spille CD'er (musik), men ikke DVD. Der kommer en menu, der tilbyder at jeg kan gå ind og købe nogle supplerende programmer.
Findes der nogen gratis-programmer, der kan bruges til at se DVD'er på sin PC, eller er det bedst at gå ind og købe noget af det, Microsoft tilbyder?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-08 03:50

Det gør der da, K-Lite codecs pack er gratis, jeg vil tro at Standard vil løse dine problemer, se mit tip for at sætte Windows MediaPlayer som favorit afspiller, tippet handler om flv filer, men pakken har også dvd codecs, først codecs pakken:
http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm
og så tippet, husk afinstallere eventuelle gamle codecs før du installerer K-Lite:
http://www.kandu.dk/Tip16608.aspx
hent codecs fra linket ovenover, den er nyere end den i tippet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-08 03:59

Rettelse jeg sidder netop nu og opdaterer min computer, efter en formatering og hentede selvfølgelig selv codecs pakken, efter installationen, blev jeg omdirigeret til en endnu nyere udgave, hent den her: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/ klik på den grønne pil ovre til højre for at hente

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-08 09:03

For at spille dvd på pc er der i princippet to måder.
1: Den gammeldags. Man monterer et kort som i hardware formår at dekode dvd og vise på skærm. Det var eneste eller bedste måde dengang computerne i sig selv ikke formåede så meget.

2: den nyere. Med et program som kan dekode dvd og udnytte grafikkort til vise filmen direkte.
Det kræver en nogenlunde hurtig maskine og et ikke for langsomt grafikkort. Og så selvfølgelig et program. Jeg tror nok at det følger automatisk med nyere Media Player versioner. Ellers er der mange andre og bedre til små priser.

Folk med de nye smarte computere er tilbøjelig til at glemme, at der stadig er mange i drift , som ikke har kapacitet nok til at spille dvd i software.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 02-01-08 10:33

Min gode 8 år gamle computer, kan godt afspille DVDer, med de nødvendige codecs, det er ikke en af de nye smarte, en processor på 697MHz og 576MB RAM og en Nvidia FX 5200 grafikkort

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-08 12:05

Hent vlc player har selv haft samme problem som er ovre nu
http://www.pcworld.dk/dow

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-08 12:08

NÅR DEN ER INSTALLERET højreklikker du på dvd'en i denne computer og trykker på åbn med vlc player og der ka du også sige at denne filtype fremover skal åbnes med vlc player

Mvh Og godt år Suno

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-08 12:10

Ups den var ikke god nok men her så http://www.pcworld.dk/download/56/1434?a=search&i=0

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 05-02-08 20:58

Du kan downloade VideoLAN, der er gratis og som fint afspiller DVD.
www.videolan.org/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 22:47

Virker det nu ??

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 07-03-08 20:27

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-08 20:38

Selv tak, god weekend