/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
webcam
Fra : lillerus
Vist : 500 gange
50 point
Dato : 22-12-07 12:52

jeg har fået et såkaldt webcam af komputer for alle, men har desærre mistet min cd til driverne jeg har forsøgt at finde dem på nettet men det lykkes ikke ,kan nogen mon hjælpe ,så vil jeg blive glad
venlig hilsen lillerus

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 22-12-07 14:46

Hvis jeg kender "komputer for alle" ret, er de totalt Mac-ignoranter. Så der er næppe nogen Mac-drivere på den cd alligevel.

Det ville være en del lettere at hjælpe, hvis du skrev navnet på dit kamera. Men prøv dette link:
http://webcam-osx.sourceforge.net/

Eller her:
http://www.ioxperts.com/products/webcamx.html

Håber, det hjælper dig videre.
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : lillerus

Dato : 22-12-07 16:01

Jens Rasmussen
tak for svar, jeg har ikke de links du omtaler,men vil dog prøve ,med hensyn til kamera er der kun det at oplyseat det er ganske anonymt derfor svært at finde alt jeg ved er det er jpeg usb vidio camera driver v0.93 setup wizard

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 22-12-07 22:37

Hvis du benytter Mac OS X version 10.4.3 eller senere behøver de almindeligeste USB-videokameraer slet ingen driver. Det er Plug-and-Go og til forskel fra visse andre styresystemer hvis navn jeg skal lade være unævnt, så skal det på en Mac tages helt bogstaveligt : sæt stikket i og så virker det sgu!

Hvis du er i tvivl om hvor vidt din mac vil anderkende dit USB-kamera, så kan du tilslutte kameraet og derefter kikke på hvad "Systemprofil" kan se på USB porten.