/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvad må man gøre?
Fra : rootyphp
Vist : 878 gange
40 point
Dato : 21-12-07 19:52

Hej med jer.

Igår var jeg vidne til et forsøg på indbrug i min lejlighed, heldigvis kom ordensmagten og forværrede det.

Jeg vil bare vide, igår var jeg hjemme på 'gernings tidspunktet' og er det sikkert en anden dag. Men hvad nu hvis de kommer ind.
Allerede igår fik jeg jo faktisk hvad man kalder indbrud, idet gerningsmændene var trængt ind på min altan. Men hvad nu hvis de trænger indenfor?

Jeg har diverse 'alarm' redskaber, boldtræ ( overvejer at proppe et søm for enden! ), en mukkert og et sværd (kinda, lavet i stål og kan skære som kniv, men selvlavet)

Jeg spurgte naturligvis betjentene igår, ikke lige mht. mine redskaber naturligvis - men hvis de trænger ind i min lejlighed må jeg ikke gøre noget før jeg føler mit liv i fare.

Har jeg forstået dette korret? Skal jeg stå og kigge på at de bryder ind og vente på at de får fat på mig, (sikkert slå mig ned og bagbinder mig) .. OGSÅ kan jeg handle i selvforsvar?

Men hvis jeg nu allerede føler mig truet, idet ukendte mennesker forsøger at få adgang til min lejlighed?

Hvad ville du gøre?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-07 19:58

Du må ikke "slå" det er selvtægt

Da jeg gik til judo, måtte jeg heller ikke bruge hvad jeg havde lært, men som læreren sagde, jeg kunne jo sige at jeg følte mig truet, så var det en anden snak....

Dette var ikke et svar, men loven siger klart nok, at slår du er det selvtægt, og det er ulovligt.... men jeg ville fadme knalde ham en hvis jeg kunne komme afsted med det

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 21-12-07 20:06

Såvidt jeg ved får du en lille bøde for selvtægt...

og den ville jeg med stor fornøjelse betale for at "gøre det af" med tyven, så han ømmede sig nytåret over

Måske det så kunne give dem respekt en anden gang

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-12-07 20:22

Hvis du vælger at bruge dit bat eller andre våben vil du sandsynligvis blive anklaget for både ulovlig våbenbesiddelse - og brug af disse. Så er det bedre, at have gået til judo

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-12-07 20:24

Og "søm for enden" og "skære som en kniv" giver tiltale for mordforsøg.... (så vidt jeg ved...)

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 21-12-07 20:24

Jow, det sagde jo også til politiet - hvorefter de svarer at jeg altid vil fortryde det. Men det skal de vel sige.

Tænkte egentlig på, hvad sådan en låse anordning som lader døren åbne et stykke vha. af en kæde og ikke mere. Sådan at man evt. altid kunne åbne, men vedkommende kunne ikke komme ind. Hvor køber man sådan noget skidt ?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 21-12-07 20:37

Låsesmede forhandler den slags udstyr...

Men hvis der kommer fremmede ind igennem vindue eller altandør, ved at smadre den - så kan ingen fortænke dig i at være nervøs for dit eget ve og vel. Og slet ikke med alt det, som er sket her på det sidste!

Glædelig (og fredelig) jul.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-12-07 20:38

Angående kædelås kan du prøve med en ganske almindelig tømmerhandel... Men i øvrigt... sørg for at have noteret dine ejendele. Feks. skal du have noteret din cd-samling med kunstner, titel, pladenummer osv... Så behøver du slet ikke at gøre noget, der har med vold at gøre. Så kan du bare gemme dig og få det hele erstattet...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-12-07 20:39

Citat
Hvad ville du gøre?

INGENTING
Man må ikke gøre noget før man er DØD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-07 20:43

Sådan en kæde har jeg lige set i Silvan idag, pris ca. 60 kr

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-12-07 20:47

Og hvis jeg skulle dø i sådan tilfeld, vil jeg overvåge denne person, og Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-07 20:49

hva' bar', hvad har jeg nu gjort

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-12-07 20:53

Sidste weekend i den indre by i København (Vestergade) sparkede en ung tumbet snotnæse til en forbikørende bil. Han var skæv og fuld. Ejeren stoppede øjeblikkelig og for ud og gav snothvalpen et puf i brystet, så han satte sig på røven.

Politiet var tilfældigvis tilstede med 2 mand i en civil vogn. Hvem tror du blev anholdt og lagt i håndjern????????? Man tror det er løgn. Det gjorde bilejeren

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-12-07 20:55

gå ned på din politistation og få et par klistermmærker og et sæt til at graverer med - på døren får du så et mærke hvor der står "mærket imod tyveri" det er den bedste tyveriforsikring.
Jeg har selv brugt det i årevis og oplevet et koben i døren hvorefter de smuttede over til naboen istedet. Hvis du bor et sted hvor vinduerne ogs er adgangsvej, så sæt et klistermærke der også.

Og så synes jeg du skal droppe alle dine voldelige tændenser og åbne øjnene for muligheden af at lige tiltrækker lige. Smut ud af lejligheden hvis de kommer - det er jo blot ting, og ring så til policen når du er på sikker afstand.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-12-07 20:56

Ja jeg går nu fjerner fluebenet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-12-07 20:59

jomfruane

Synd du ikke slap for mig LOOL

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-12-07 21:11

Kan ikke se hvad jeg skal slippe for dig for klumme.

Man får det bedste liv ved at bruge sin samvittighed, stakkels mennesker der misunder det andre har, istedet for at skabe deres eget. Gad vide hvem der opdrager børnene til at have så dårligt et liv?

fjerner fluebenet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-12-07 21:20

Citat
Kan ikke se hvad jeg skal slippe for dig for klumme

Står da på din BL

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-07 21:45

Du må benytte magt (ej vold) til at foretage en civil anholdelse.
Før nogen kan anholdes, så skal der foreligge en forbrydelse.
Et foretaget indbrud er en forbrydelse.
Går vedkommende til angreb for, at undgå denne civile anholdelse, må du forsvare dig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-12-07 23:32

Citat
Før nogen kan anholdes, så skal der foreligge en forbrydelse

En formodning kan være nok, men den formodede forbrydelse skal have en vis dimension. Sprænge et a-værk i luften f.eks

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 21-12-07 23:40

Du må ikke "slå" det er selvtægt
Det er indbrud altså også, havde det været hos mig, men det var det jo ikke.
Så havde jeg smidt mit dyr efter vedkommende, eller omvendt.
IND, jo ? = ud NEJ, de kunne få lov til at anmelde sig selv, på deres egen Tlf.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-12-07 23:43

Sjovt som nogen elsker det ord "civil anholdelse". Gir det en følelse af, at man i visse situationer lovligt kan agere politimand?

Reelt er det jo bare at fastholde en til politiet kommer og kan overtage. Skal denne såkalde "civile anholdelse" være en reel anholdelse er det vel osse strafpådragende at forsøge at undslippe den "civile anholdelse".

Det ville give en bonus i retten, hvis det var betjente som var udsat for flugtforsøg fra en anholdt, men jeg har da aldrig hørt at det samme skete ved flugtforsøg fra en "civil anholdelse"

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 21-12-07 23:47

Når LOVEN ikke vil, må vi andre til tider ty til GAMLE metoder.
Lovligt eller ej, den eneste måde man NU omdage for sagt STOP.
Om det er unger eller andet, har intet med det at gøre, vi er bare for blødsødne.
Især over for KRIMINELLE der min: sager på halsen.
Men bliver behandlet som et barn på 5
Kan de lave skidtet; tag straffen.
Tvivler personligt på at der er tale om ''Danskere'' der laver disse GROVE overfald.
Da det overjovedet ikke ligger til Danskere, at bruge våben/ sabler.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-12-07 23:56

Rolig nu... Danskerne er godt med, selv om det ikke "ligger til dem"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-07 00:01

Hver 3. røver er indvandrer http://www.bt.dk/article/20040909/KRIMI/109090335/1053

Så skulle den fordom være aflivet, for det må nødvendigvis betyde, at de 2 andre ud af 3 er etniske danskere. Men noget andet er, at een dom er een for meget

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-07 00:08

Men okay... tallene taler deres eget tydlige sprog, når det fra DS påvises, at denne gruppe af forbrydere udgør 8 % af den samlede befolkning.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-12-07 00:09

. Lige et flueben...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-07 00:11

Fortæl mig lige hvorfor een i helvede man højlydt under stor festivitas proklamerer at man afvinger et flueben, i stedet for bare at fise af uden støj.... Hvad er formålet????

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-12-07 00:27

....at få klumme til at bande.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-07 00:30

Æuwwww Det lykkedes vist. Jeg er for nem

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-12-07 00:57

og...at få klumme til at indrømme at 'han er for nem'....på tryk!

natnat

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 01:04

Citat
Hver 3. røver er indvandrer

Så skulle den fordom være aflivet, for det må nødvendigvis betyde, at de 2 andre ud af 3 er etniske danskere

Og HVORDAN er den statestik opbygget.

Fuck tal og andet i Folketinget.
Men de er vel TIL for =? andre end Danskere nu omdage.

Danskere står IKKE for den hårde VOLD.
Eller kald mig til NADVER_ i en moske.

Selv min kat kan sgu da se forskel på gode og onde + den dårlige
Citat
Skal jeg stå og kigge på at de bryder ind og vente på at de får fat på mig, (sikkert slå mig ned og bagbinder mig) .. OGSÅ kan jeg handle i selvforsvar?

JA___--
Men som sagt / skrevet, vil du i spjæLdet for FORSVARE DIT OG DINE ///
GØR DET. JEG kunne / ville ikke selv stå og se på.
MEN, pas på dit eget LIV.
BAGEFTER kan du få en snak med det HELLIGE politi
som i bund og grund GIVER DIG ret.

Men_ de følger LOVEN og anholder dig/ sigter dig.

Og hvis du tænker på sagen om GULDSMEDEN, står jeg og klapper ham.
EJENDOMSRETTEN er ukrænkelig og brug af MAGT er tilladt_____bortset fra
hvis det er en indvandrer, så skal der sgu fjølshandsker på.

VÅGN OP lille DANMARK

Racist _ mig, nope, tilhører også er mindretal.
Men lave VOLD for det__ hellere lave fis på kan/du

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 01:06

heldigvis kom ordensmagten og forværrede det.
OK så hopper jeg:
Go jul

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-07 01:29

madmax2

Hvem pokker har opfundet dig... Det må være en smutter, for du pynter da ingen steder. Smut du hen under stenen igen. Det er du og vi bedst tjent med. Fjols

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-12-07 02:15

. Og jeg, som troede, at jeg havde et flueben....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-07 02:21

Du svarede aldrig på det sp. universe.... Hvorfor daffer du ikek bare af, i stedet for at påkalde dig al den opmærksomhed...og nu yderligere fordi du kiksede før.... Hvad er forklaringen??

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 02:22

Citat
Hvem pokker har opfundet dig...

DIG og andre ROMANTISKE blade.
Hold dig til virkeligheden___eller luk forbrydelsen IND.
Muligt, at visse personer i Danmark DRØMMER om
at blive røvrendt i DERES EGET hjem.
men sgu ikke i jylland; har du ikke horet din fiske-kvote
=
nyt hjem, skal vi virkelig finde os i al den VOLD
Poli og tinget hjælper sgu ikke.

Hvem gør SÅ__ikke klamme klumme, Du HIDSER ANDRE OP.
du var sikkert en af de første der Gemte sig bag MOR´s skørter.
Tag straffen _eller fis UD-
At man forsvarer sit EGET OG EGNE ?
skal det straffes HÅRDEDE end dem der brød IND____NO WAY

Kald mig en fordrukken sutsko______
men hertil OG IKKE LÆNGERE, og jeg tager straffen for det.
Ikke første gang_

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-07 02:23

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 02:25

Citat
Hvorfor daffer du ikek bare af

klamme med tryk_fejl ELLER var ophidselse PRØV ANDRE GRATIS sider

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-07 02:27

Mere Hvor er du dog stereotyp

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 02:44

Ser du klamme__ jeg kender dig,
kender DU MIG.
NÆPPE, så skrev du ude på vejen, ikke inde i VARMEN.
ENDNU en tråd_____fra klumme

Citat
Kære brevkasse. Mit problem er, at min mand ikke slår brædtet ned efter sig. Hvad skal jeg gøre?

Men kom da med lidt andet end BARE KRITIK
Eller ved du ikke hvor fanden din TURN OFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF knap
sidder henne, LIGE ved siden af DIT LOKALE lokums BRÆDT : prøv at pis på din puter
og der sidder 100 brugere herinde og fryder sig GODT OG GRUNDIGT

Du MÅ sgu da få ET FUCKING spark i nosserne af disse __ brevkasse svar /

MÅ jeg_ spørge dig HELT personligt ???
HVAD HAR DU GJORT FOR AT GØRE Danmark til

ET BEDRE STED FOR MENNESKER SOM dig

Præster står i Kø for at udvise mennesker som DIG.
Men desværre__som du selv mener/ skriver, lever vi i et frit DK
Og bygger kirker ?

Men hvad fanden og hans DK medlemmer______
ud af mit _ tvivler på du kender meget til skidtet.

Men skal gerne give private_____- TIMER / sekunder

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 02:48

Tviler på `? der ikke er nogen herinde der ved hvor jeg ikke bor---

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 02:49

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-07 04:09

Okay.... så du kender mig. Du er et lykkeligt menneske.

Bortset fra det, så er jeg GAAAAAAAAAAAB træt af disse idioter, som påstår at de ved hvem jeg er, hvad jeg hedder, hvor jeg bor, min skostørrelse osv osv. Jeg er dybest set skide ligeglad, men gider bare ikke høre på det hele tiden, idet der konstant ligger en undertone af "jeg afslører dig". Afslør du bare, gør hvad du vil, det interesserer mig ikke en dyt. Vil du noget så kig forbi, men så meget nosser har du ikke.

Alt hvad du kan, er at klamre dig til en dunk øl og betragte verden gennem det gyldne skær fra en kasse FF garneret med lidt tjaldrøg. Yakkkk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-07 15:35

rootyphp har stillet et spørgsmål.
Det prøver jeg efter bedste evne at kommentere.

En civil anholdelse og en tilbageholdelse er ikke det samme.
Fordi en civil anholdelse er en "begrundet" tilbageholdelse.

Om nogen straks tænker i et politiagtigt tilsnit, er op til den enkeltes fantasi.

Klumme - se dog at komme over dit mindreværdskompleks.
Prøv en gang at debatere, i stedet for at pine dig selv og plage andre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-07 16:03

Citat
En civil anholdelse og en tilbageholdelse er ikke det samme.
Fordi en civil anholdelse er en "begrundet" tilbageholdelse

Hør nu her dit lille skvat.... Er en tilbagehoildelse så ubegrundet??? Hvor ved du fra at den er ubegrundet, og har din civile anholdelse samme retsvirkning som en ikke civil anholdelse. Med hensyn til din psykologiske bedømmelse af mig, så skal du nok holde dig til noget du ved noget om, eller spørg din kone om du må have en anden mening LOOOL

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-07 16:17

Jeg bedømmer dig ikke klumme...............................du viser det selv, med din opførsel.
Din reaktion viser også tydeligt, at du vist er lidt ked af ikke at kunne debatere på lige fod med os andre.

Men alligevel skal du da også have en .............

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-07 17:27

Sver du hellere på dette....

Er en tilbagehoildelse så ubegrundet??? Hvor ved du fra at den er ubegrundet, og har din civile anholdelse samme retsvirkning som en ikke civil anholdelse?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-07 23:30

Ok........... klumme ram osv. - jeg har lidt svært ved at debatere på dit "høje" plan, så det vil jeg lade være med.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-07 01:27

Debat er der vist iukke tale om...du kan jo bare svare på spørgsmålene, og som tillægsspørgsmål svare på, hvor du har det fra.

Er det noget du tror, synes, mener, eller kan du henvise til noget mere autoriseret vedr. din civile anholdelse versus tilbageholdelse.

Du skal jo ike stikke halen mellem benene, bare fordi der bliver spurgt ind til, hvor du har din viden fra, selv om det nok er den mest alm. adfærd for dig. Ellers spørg din kone hvor du ved det fra??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-07 01:31

Du behøver forresten ikke skrive Klumme, Ram osv (du glemte Kim) da alle som har fulgt lidt med ved, at jeg har et andet nick, så det har ikke rigtig nyhedens interesse mere, selvom du lige mente du kunne genere mig lidt med det. Prøv nu for en gangs skyld at vise dig som en mand, selv om dine nosser sidder hos din kone, og så svar på det du bliver spurgt om.... bette mand

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-12-07 01:45

nu skal I sq være søde! Det' Lillejuledag nu

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-07 01:51

Tjaeee Jeg har den filosofi, at det er bedre at være sød resten af året og så pyt med juledagene, og forresten kan han jo bare svare på det han bliver spurgt om, når det oven i købet er relevant for tråden.

Men okay så da... God jul til dig vil.du

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 23-12-07 16:51

Takker for folk der gad at tage sig tid at svare. Syntes sproget herinde er en smule fjensk, men vi kan vel ikke alle rende rundt og være glade.

Hav en super dejlig jul.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-07 18:34

I lige måde rootyphp. Pas nu på med alle de civile anholdelser LOOOOL

Og eyvindbettemand....du spør bare fruen, om du må sidde og tænke lidt over de spørgsmål, og så kan du bare svare når du har dem.