/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Divx på DVD-R skive
Fra : SimonThorsager
Vist : 293 gange
20 point
Dato : 21-12-07 19:33

Hej folkens.
min far har fået denne dvd-afspiller som kan afspille formattet Divx.
jeg ved godt hvad Divx er, men hvordan får jeg brændt filmene ned så de kører i Divx så jeg kan ha flere film på pladen?
Og kan jeg få undertekster på ellers skal de permanent på avi. filen først?

God jul.

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 21-12-07 19:58

Du smider dem bare ned via din nero (formoder windows) .. der er et flueben der hedder divx format.

Ellers tager du simpelt din divx fil og brænder direkte ned på en dvs, typisk 4.7gb - dvs. en 6 stykker film i den format.

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 21-12-07 19:59

Hov undertekster smider du bare med ind på dvd'en .. bare kald den det samme som selve filen (something.divx) ergo something.sub

Kommentar
Fra : SimonThorsager

Dato : 21-12-07 19:59

Tusind tak.
Men hvad med undertekster?

Kommentar
Fra : SimonThorsager

Dato : 21-12-07 20:01

Og så kommer de automatisk på når jeg afspiller filmen eller skal de sættes til først via. fjernbetjeningen?

Kommentar
Fra : SimonThorsager

Dato : 22-12-07 20:52

Hvordan opretter jeg en Divx skive via. nero?
Jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg skal sætte et flueben.