/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvor mange penge må jeg tjene?
Fra : idaw
Vist : 1250 gange
50 point
Dato : 21-12-07 17:02

Jeg får førtidspension, Jeg får 100000 ud om måneden. Hvor meget ved siden af det må jeg tjene?

Nogle der ved noget? evt link?

Knusser

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-07 17:08

Citat
100000 ud om måneden.

Fed løn, behøver du mer ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-12-07 17:16

Det kunne være man skulle søge førtidspension. Så forstår jeg da godt der ikke kan blive noget til os efterlønnere.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-12-07 17:16

12 mil om året... fed pension....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-12-07 17:17

ha ha det går godt 1,2 mil om året...

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 21-12-07 17:19

UNDSKYLD; der skulle selvf stå 10000. Har i et forslag?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-12-07 17:21

Hvis det er skat du tænker på - se www.skat .dk
Hvis det er nedslag i pension skal du se på din pensions oversigt..
mvh Ben

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 21-12-07 17:25

Hej Idaw
Du spørger din kommune / arbejdsløshedskasse, hvad grænserne er ~ det er alligevel dem der straffer dig, hvis du kommer over den grænse de oplyser, du må tjene op til
Lad vær med at lave noget sort - bliver i opdaget ryger både du og den der har udbetalt penge til dig i fedtefaddet
God jul / godt nytår samt god arbejdslyst
krakgt

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 21-12-07 17:31

ER det pension efter 2003 må du tjene ca 50.000,- uden nedslag i pensionen ..

du kan regne det hele ud på www.borger.dk også hvis det er en "gammel"

pensionsordning..

Du skal starte med at fortælle systemet hvilken kommune du bor i, og derefter lede lidt, men der er et sted du kan beregne det.

udover de 50.000,- nedsættes din pension ca med 300,- hver gang du tjener 1000,- så det er lempeligt

Håber det hjælper dig

/ Henrik

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 21-12-07 23:14

Som Tordenkalven siger, er det ca. 50.000 kr, - jeg mener det er 57.000, så vidt jeg husker.
Men du skal være opmærksom på, at hvis du får medicin og får kronikertilskud, så sættes dette tilskud ned, hvis du tjener penge ved siden af. Også selvom man holder sig under de tilladte 50-57.000 kr. Det vil sige at medicin og tandlægeregninger kan blive dyrere at betale, og dermed kan den ekstra indtægt nærmest blive "ædt" op. Tal med din sagsbehandler om det, så du får et overblik over alle fordele og ulemper ved at tjene penge ved siden af.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 22-12-07 00:16

Der er ikke de samme tilskud efter ændring af pensionsreformen efter 2003 som er gældende fra før den tid, så det kommer an på den konkrete sag, men de tilskud er der ikke i den nye ordning, men derimod er den nye ordning bedre på den måde alle førstidspensionister får det samme. Det samme er ca det der svarer til højeste dagpenge...

men beregningsstedet på

www.borger.dk

kan regne det ud, og helt sikker vil en sagsbehandler hjælpe til...

Man kan, også efter den nye ordning, få et flexjob som pensionist

/

henrik