/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
VOIP spørgsmål:
Fra : bjur
Vist : 1403 gange
170 point
Dato : 21-12-07 10:26

X Jeg er fullrate kunde, og har nu mulighed for at køre Voip over min mobiltelefon. Den kræver en Sip server, port nr. samt brugernavn og adgangskode. Min spørgsmål går på om der er nogen mulighed for at bruge Voip gennem fullrate?

Hvis det ikke er muligt, er der så nogen der kan anbefale en god sip server?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 10:46

Selvfølgelig kan du bruge voip .....

Det kan du "blot" du har en netforbindelse af "anstændig" størrelse.....

voip over mobil kræver at du har en mobil med 3g abo (skype er lige kommet med en ny)

Er det det du tænker på ?????

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 21-12-07 11:31

Jeg har en TyTN II, hvor jeg kan installere skype og ringe derfra ingen problemer. Det jeg gerne ville have, er at jeg bruger min eksisterende fullrate Voip over telefonen, så jeg kan ringe ligesom fra min fastnet telefon fra min telefonbog.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 11:41

Ved ikke om fullrate tilbyder dette...

Men jeg misforstår muligvis dit spørgsmål....

Altså for at bruge mobilen til voip SKAL du have dataopkobling på mobilen (netadgang)
Det koster så datatransfer (prisen kender din udbyder)
Skype er så kommet med en ny mobil (der virker som andre mobiler) men med skype installeret sa det er GRATIS at ringe til/fra den til /fra skypekunder.....

Dette kræver dog et 3 abo (netadgang) (det er dem de samarbejder med i europa)

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 21-12-07 12:04

Ja, altså det var meningen jeg kobler mig på det trådløse net herhjemme, også håbede jeg det var muligt, at finde nogle telefonioplysninger i routeren, som jeg kunne taste i telefonen og bruge den som sip server, ligesom den ene fastnet er koblet med et kabel til den ene port på routeren, så håbede jeg det var muligt at lave samme nummer med mobiltelefonen bare trådløst også køre med fullratetakster.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 12:25

Det kan du ikke - er jeg overbevist om.....

Mobilen kører jo med en udbyder og de overtager ved det mindste opkald fra mobilen......
Du kan jo ikke "slå" din udbyder fra og lade fullrate overtage......

Du kan simpelthen ikke opkoble til net uden din udbyder er med i spillet - det er der skype bruger 3

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 23-12-07 06:04

Telefin.dk og musimi.dk er to rigtigt billige muligher for at oprette SIP konti i danmark.

Jeg tror at det bliver svært at få fullrate til at spille med, da routeren jo "fylder" den sip konto som der fåes via fullrate.
Du kan evt. kontakte fullrate for at høre om du kan oprette en extra sip konto, som routeren IKKE skal koble sig til, men jeg tror ikke at det kan lade sig gøre.

Jeg har forsøgt at lege lidt med min sip konto hos fullrate og telefin. Jeg ville fx. gerne have fullrate-routeren til at koble sig til telefin kontoen i stedet for fullrate. (Telefin er fx. meget billigere end fullrate på udlands opkald) men VoIP indstilinger i fullrate-routeren styres fra fullrate (også selv om det i routeren ser ud som om man selv kan justere på indstilingerne) så bliver de tilsyneladende automatisk resat til fullrates indstillinger med korte mellemrum.

Men hvis du blot skal have oprettet sip konti, så din mobil telefon kan bruge wifi når du er hjemme, så er telefin.dk og/eller musimi.dk de billigste muligheder for at få oprettet en sip konto.

mvh. Per F.