/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO T-Rex 150 vil ikke starte
Fra : tp6100
Vist : 1819 gange
150 point
Dato : 20-12-07 19:42

Jeg har lige købt en billig PGO T-Rex 150 (altså en MC/Scooter) som ikke vil starte. EL-starteren virker ikke, selv om jeg har prøvet at lade batteriet helt op. Tror der skal skiftes batteri før den kommer til at fungere optimalt. Når jeg bruger el-starteren kan jeg godt nok godt få den til at lyde som om den er lige ved at komme igang i et par sekunder, men så går den altså død igen.. Nogen råd?

Egentlig håbede jeg bare på at kunne få den til at køre vha. kickstarteren, som dog heller ikke virkede da jeg fik den. Spørgsmålet er så bare hvad der er galt der.
Der var ingen modstand i pedalen overhovedet, og da jeg fik den skruet fra hinanden, kunne jeg også se, at der manglede mindst én del. Men hvilken?

http://picasaweb.google.dk/post.petersen/TRex150

Her er et link til nogle billeder, så I kan se præcis hvad der er. Så håber jeg at få at vide hvad der mangler. Kan det passe, at det er et Gearingstandhjul, eller skal der mere til?

Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke aner det helt store om knallerter/scootere/motorcykler, men håber alligevel selv at kunne foretage operationen, da maskinen ikke gerne skulle stå mig i alt for mange penge. Og hvad jeg ikke har i erfaring har jeg vist så rigeligt i mod på at skille alting ad..

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-07 20:26

Hvorfor tror du den var BILLIG ????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-12-07 22:17

JA så er du igang med dit sædvanelige ÆVL Refi Skrub dog ud af de spørgsmål du ikke ved en skid om Ja nu blir jeg sku sur på spørgerens vegne Der findes ikke dumme spørgsmål men Massere af dumme svar Som du leverer en hel del af. Hvis du var min hund sku du sku lære at holde din mund ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Hej tp6100 Ja batterier holder ca 3 års tid for de billigste som du ka få hos T.Hansen På blæserhjulet sidder der en skive med hakker i som kikstarterarmens inderside skal gå i indgreb med når den trykkes ned for mig at se ....ser dårligt... er der ikke nogen skive.Er der overhovedet ingen modstand i kikstarterarmen når den trykkes ned???? Bare lidt som om den har forbindelse med noget????
Venter på svar

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-12-07 22:18

Bare de billeder var større /tydeligere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-07 22:21

Citat
Hvis du var min hund sku du sku lære at holde din mund

Så var jeg løbet væk forlængst

Behold dine kommentarer til spørgeren - mig kan du alligevel IKKE dupere

Kommentar
Fra : tp6100

Dato : 20-12-07 23:11

Citat
Hvorfor tror du den var BILLIG ????

Ikke lige den kommentar jeg havde håbet på, selv om jeg dog havde frygtet den ville komme. Troede dette var en seriøs side, hvor man kan spørge, hvis man er i tvivl, og svare, hvis man ved noget. Og ellers overlade tingene til dem der ved hvad de snakker om.

Nå. Tilbage til emnet.

Citat
Er der overhovedet ingen modstand i kikstarterarmen når den trykkes ned???? Bare lidt som om den har forbindelse med noget????

Nej, der er ingen modstand at mærke overhovedet. Og så vidt jeg kan se, må der mangle en overførsel fra det lille, 'halve' tandhjul på kickstarterarmen og ind til det jeg går ud fra du omtaler som 'blæserhjulet'. Beklager billedernes kvalitet. Mit kamera var ikke så glad for mørke og close-ups. Må tage nogle nye i morgen.
Og så må jeg nok have købt et nyt batteri. Det jeg har nu, giver små gnister når man bruger el-starteren. Er det meningen? Eller tyder det på en løs forbindelse et sted i systemet?

Mvh

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-12-07 23:23

Helt klart en dårlig forbindelse det skal ikke slå gnister Ok lyder godt med bedre billeder gerne i dagslys og så en anden baggrund
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-12-07 23:26

DUPERER

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-12-07 00:15

Hej Sunowich,Refi,og trådstarteren.

Hvis der ikke er modstand i kickstarteren, ser det ud til at kompressionen
er væk.
Dette skyldes højst sandsynligt at toppakningen er blæst ud.

Og Thomas, det er helt sikkert ikke en T-Rex 150, du har fået fingrene i, men en
T-Rex 110, som jeg selv blæste toppakningen ud på sidste sommer,
og forresten, så går jeg ud fra vi taler om to takts motorer.
PGO, laver også 4takt motorer, men der kniber det lidt med min viden.
Når du kommer ned til motoren, så tag lidt flere billeder, og læg dem op i en ny tråd.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-07 01:04

Hejsa.... Kjeldd med koskindet ?? Spørgsmålet siger noget med at lyde som om den er lige ved at starte så går jeg ud fra at der må være kompretion men det ka jo hurtigt undersøges ved at tage tændrøret ud og presse en tommelfinger mod hullet og så dreje motoren rundt så sku din tommelfinger gerne skubbes væk pga.trykket eller kunne mærke trykket i fingeren ellers findes der jo også en kompretionsmåler men de færreste private ligger inde med den slags.
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-07 01:10

Ja jeg skrev blæserhjulet som jo også hedder variatoren det er inde i den der sidder ruller på x antal gram vist normalt omkring 6 grams en rigtig god bog til lige at lærer lidt om det er faktisk T.Hansens varekataloger over de specifikke modeller der er til at starte med i de forskellige kataloger en del om variatorer ruller slyngkobling remme mm
Mvh Sune

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-12-07 07:22

Hvis den har mere end 25.000 på tælderen, skal du nok have et cylinderkit (stempel/cylinder mm.)
Hvis du har haft den igang, hvordan var optækket så`Sløvt eller hurtigt. Dette har naturligvis ikke noget med bat. eller kickstart at gøre.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-12-07 09:04

Thomas.
Hvis der overhovedet ikke er modstand , når du jogger på kickstarteren, kan transmissionen fra kickstarteren til motoren være gået sig en tur, kan du mærke at stemplet går op og ned, og der ikke sker noget, kan det være toppakningen der er gået, som jeg skrev før.
Lad os få nogle friske billeder, på omkring 900x600pix.(3-2) hvis du bruger et spejlrefleks, og
hvis du bruger compaktcamera ca.900x675pix.(4-3)

Og så var det noget vås jeg skrev før, du skal selvfølgelig lægge dem i den her tråd.

Sune
Ja, der står meget i det katalog, men bare ikke en kæft om motorcykler, som
T-Rexen jo er, når den er over 50cm3., men vi må jo finde ud af, om der er en kompressionsfejl,
eller om det er en transmissionsfejl fra kickstarteren til motoren, så kan vi fortælle Thomas,
hvordan han angriberbedst.

Alka
25.000km grænsen gælder ikke for T-Rex, fordi motoren er på 110cm3,og har en meget
langsom stempelhastighed, som gør den utrolig slidstærk.
Min har nu kørt 23.000km, og intet har der været i vejen med den, når vi lige ser bort fra at
den slog toppakningen, og det var min egen skyld, fordi jeg ikke spændte topstykket efter,da
jeg selv lavede 1000km service på den.
Desværre glemte jeg en væsentlig ting som at efterspænde topstykket, men hvad, det var dejligt sommervejr, og jeg havde kun 8km hjem, i øsregnvejr, så vær sikker på, jeg glemmer aldrig at efterspænde et topstykke.
http://aycu11.webshots.com/image/36610/2002799911159561369_rs.jpg

http://aycu39.webshots.com/image/37078/2002795537358974870_rs.jpg

Billeder af en ny T-REX for 4 år siden.
Af alle de motorcykler og knallerter jeg har haft , er den med afstand den mest stabile,
kører rask væk over 100km. i timen, og ca 32km på literen.
En spand vand en gang imellem, og den ser stadig ud som på billederne.
Hilsen.........Keldd.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-07 09:25

Alka hvordan ka man svarer på det når ikke strøm eller kickstarter er ok og man lige har købt den ???????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-07 09:30

Keldd når ikke du gider at svarer mig ang koskind for at få dig placeret på lystavlen er det da godt at du ka sende et billede der svarer for dig Hi hi
Hav en osv. Dag
Mvh sune

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-12-07 09:41

Ja Sune, den er go' med dig, jeg regner jo med du kender dine lus på gangen.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-12-07 09:43

Citat
Hvis du har haft den igang

Sunowich, jeg spørger dig jo også bar om du havde haft den igen. Godt ord igen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 09:44

Har du allerede glemt din EGEN kommentar om "ÆVL" Sune

Jeg er da overbevist om at et "koskind" redder spørgerens problem

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-12-07 09:50

Hov hov Refi, ikke noget med at nedgøre mit skind.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 09:53

Jeg nedgør skam IKKE dit skind.....

Tværtimod.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-07 14:08

Refi ak o ve

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 14:28

Ja - noget skal man vel skrive......

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-07 15:27

Hvad har du bidraget med du ku jo feks også lukke
og så ikke mere spildtid på dig

Kommentar
Fra : tp6100

Dato : 21-12-07 22:00

Citat
Og Thomas, det er helt sikkert ikke en T-Rex 150, du har fået fingrene i, men en
T-Rex 110

Hvordan kan du være så sikker på det? Registreringsattesten siger T-Rex 150, men kan det være en fejl?

Citat
Hvis der ikke er modstand i kickstarteren, ser det ud til at kompressionen
er væk.
Dette skyldes højst sandsynligt at toppakningen er blæst ud.

Det håber jeg ikke er tilfældet. Og tror det heller ikke, da den jo har været i gang helt kortvarigt.. Og det med modstanden skyldes, i hvert fald i første omgang, at der mangler noget i kickstarteren, eller noget er slidt. Så langt er jeg nået.

http://picasaweb.google.dk/post.petersen/TRex150

Så er billederne opdateret. Det blev mørkt igen, før jeg fik tid til at tage dem. Men håber de er lidt mere tydelige den her gang. Er det tydeligere at se, om der mangler noget, eller om noget er slidt ned?

Citat
Hvis du har haft den igang, hvordan var optrækket så?

Det har jeg som sagt ikke. Kun lige et par sekunder.

Mvh Thomas

Ps. I øvrigt, tak for de mange svar. Bare ærgeligt med de mange off-topic-snakke der kører samtidig med. For jo stadig en mail hver gang der er svar her; bare for at læse om et ko-skind.!?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-12-07 22:22

Det ser ud til der eksistere en ældre model, kommer her:
Årgang 2000

Motor:
150 ccm luft og olie kølet

Hestekræfter:
11hk ved 7250omdr/m

Fælge:
12 stål

Dæk:
120/70/12 for
13/70/12 bag

Topfart:
ca 105 km/t

Med nøjagtig de samme specifikationer som T-Rex 110., Så jeg tog fejl.

Hvis toppakningen er utæt, kan der måske laves en kortvarig start, eller den næsten kommer igang.

Mht. kickstarteren ser den ud til at mangle selve trækhjulet til motoren, men det lyder som
om du har fundet ud af det.

Hvis du ikke kan klare der lidt sidenomssnak i dine spørgsmål her på KanDu, er det jo lidt kedeligt,
for det undgåes ikke på KanDu.
Hilsen Keld-W.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-12-07 00:12

Ja det var jo ikke så godt er jo ellers i gang med at hjælpe dig og det vil du gerne have ????? ellers bare sig til så skal jeg gerne forlade dit spørgsmål Men jeg syntes da ellers nok jeg komme med relevante forsøg på at hjælpe dig men skal du til at sidde og øffe så er jeg smuttet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 23-12-07 08:39

Hej

Jeg ved ikke hvor meget den er skildt af nu, men her er et godt tip

Kør med el-start sæt fingerne og indsugningen (luft filter tages af først), min søn havde en og gud den var træls til at starte, men dette lille fif hjalp

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 28-01-08 18:52

Sig mig er i blinde,han mangler et kickstartergriberhjul som denne http://thansen.dk/product.asp?c=1630919517&n=1709674484&pn=-1939867208 det forklarer også hvorfor der ingen modstand er når han træder på kickstarteren

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 28-01-08 18:55
Kommentar
Fra : tp6100

Dato : 28-01-08 19:00

Hej Noltus55.

Lyder som om du er mere på rette spor, medmindre de andre bare har svaret på den anden del af spørgsmålet, om hvorfor jeg ikke kan få den igang med el-starteren.

Du skriver, at jeg mangler et kickstartergriberhjul/kickstartertandhjul. Men er du sikker på det? For sådan et har jeg faktisk haft købt, men uden at pakke det ud af plasticen, fandt jeg ud af at det ikke var det jeg manglede alligevel.
Er du sikker på det ikke er et "Gearingstandhjul for startermotor" (http://thansen.dk/product.asp?c=1630919517&n=1712458095&pn=1712460644) jeg mangler i stedet?

Mvh

Kommentar
Fra : tp6100