/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
RSS-opdatering
Fra : clausgh
Vist : 352 gange
140 point
Dato : 19-12-07 21:02

Hej.

Er det muligt at få opdateret sin webside via RSS feeds?
Jeg har siden fodbolden.com, hvor der står en del stillinger og resultater som tit skal ændres.
Så er det muligt at programmere siden sådan så den henter oplysninger fra RSS feeds fra en anden webside.

Og er det overhovedet lovligt hvis det kan lade sig gøre (copyright..)
Jeg har hørt at det er sådan nogle websider opdateres...

Hvis det er svært at forstå hvad jeg mener, så bare skriv..

VH Claus

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 20-12-07 12:13

Copyright, vil ødelægge det her for dig.

Men der må kunne findes en data base hvor du kan hente de her oplysninger lovligt, men vis du vil hente dem fra rss, skal du kontakte dem og lave en aftale så kan de sikkert hjælpe dig ud, men de vil nok sige nej efter som du vil være en modstander til deres egen side.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 20-12-07 20:16

ja, det var også det jeg selv regnede med...