/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Har jeg fundet en svindler ?
Fra : Jesper_wood
Vist : 946 gange
100 point
Dato : 19-12-07 18:00

Hejsa,

Har sat min bil til salg online, og fik få dage efter denne mail:
_________________________________________________________________________
Hello,
i am interested in purchasing your car for sale.Please send me an email with the final price in euros and some photos.

Thanks,

John
__________________________________________________________________________

Fra denne e-mail: smithkline_2009@yahoo.dk

Googlede e-mailen og fandt: http://debat.jubii.dk/hobby/maleri+og+tegning/advarsel+til+kunstnere_420011.html?&page=2

Svarede "john's" mail med overstående link.

Nu skriver han:
_________________________________________________________________________
Hello,
i am interested in purchasing your car.Please send me an email with the final price in euros and some photos.

Thanks,

John Smith
Managing Director
Westend Bauernhöfe
80 Queens Drive
Edgbaston, Birmingham
B57PY UNITED KINGDOM
______________________________________________________________________________

Flere ting undre mig:

Hvorfor bruger en Managing Director en Yahoo mail ?
Hvorfor bruger han en dansk Yahoo mail ?
Kan ikke finde noget om firmaet på google findes det ?

Hva siger i ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-07 18:08

Hold dig fra ham.

Det næste han vil have er din adresse og kontonummer.

Og i løbet af no time har du hverken bil eller penge.

God

Kommentar
Fra : iah

Dato : 19-12-07 18:10

Jeg vil sige hold dig langt væk fra ham, han er garanteret en svindler...

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 19-12-07 18:11

Helt klart svindel, men jeg kan ikke huske hvor jeg har læst den før.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-07 18:12

Jeg har tidligere læst det her på kandu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 18:15

Citat
Har sat min bil til salg online

Hvor har du sat den til salg.....

Lad os lige få et link til "dyret"......

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 19-12-07 18:16
Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 19-12-07 18:17

Her er en del lignende eksempler: http://www.classiccarfair.com/scamalert.htm

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 19-12-07 18:17

Har nu svaret den kære john.

Spurgte ham på dansk om han ikke skulle stoppe dette show han kører.

Nu må vi se om at opgiver

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-07 18:21

Der er jo billeder af bilen samt pris i danske kroner.

Så kan han jo selv omregne.

Men igen hold dig langt væk fra ham.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 18:24

Han kan jo ikke få nogen oplysninger ud af den annonce.....

så bare glem ham....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-12-07 18:25

John Smith har også henv. sig til mig omkring en campingvogn. Har på fornemmelsen, at der kan være noget at hente for ham!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-12-07 18:35

Det er fup....de samme numre laves med alt muligt andet der sættes til salg på nettet....det er kun et indledende forsøg på at få fingre i nogen penge.......

En anden ting...en der bor i England ville aldrig købe en dansk brugt bil, medmindre det drejer sig om et sjældent samlerstykke.....biler koster under det halve derovre

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-12-07 18:39

nummert består i at han betaler med en check der er meget større end det beløb du skal have. meningen er så, at du skal betale det overskydende beløb i kontanter til ham. når banken så vil indløse checken er der ingen dækning eller også er den falsk.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-12-07 18:44

Hvis man skriver til ham, kommer han med en forklaring om, at han stå og skal bruge det som er til salg ret hurtigt, så han vil gerne have din postadresse.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 19-12-07 19:15

Det er 100% som Trimare46 skriver - og han sender en check (selv om i har aftalt noget andet) og hvis den er for stor, så bedes du overføre det overskydende enten til en bankkonto (som han tømmer omgående) eller i kontanter.

Gad egentlig godt vide hvorledes englændere udtaler firmanavnet :
Westend Bauernh[U]ö[/U]fe
80 Queens Drive
Edgbaston, Birmingham
B57PY UNITED KINGDOM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 19:50

Westend Bauernhöfe

Westend Bondegårde....

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 19-12-07 20:22

Ja Refi - den gik lidt galt i formateringen, MEN hvordan pokker udtaler ENGLÆNDERE det ??
Det er jo tydeligvis et fup-firma !!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 20:29

Kindergarten kan de da bruge - så hvem ved

Det er nok værre med... Rødgrød med fløde

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 20-12-07 17:58

Fusker John, svarer ikke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-12-07 18:06

Så slipper du måske for ham, medmindre du har oplyst adresse og kontonummer til ham.