/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Finde tegninger på nette
Fra : anette11
Vist : 1009 gange
100 point
Dato : 18-12-07 22:06

Hej
Er der nogen som ved hvordan man kan finde tegninger på nettet. Jeg har brug for en tegning af en puslebrik som skal indgå i et logo ?

mvh Anette

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-12-07 22:16

Ja, du går ind i f.eks. MSN search og søger på puzzle og logo og du får disse muligheder:

http://search.live.com/results.aspx?q=%2Bpuzzle+%2Blogo&go=Search&mkt=en-us&scope=&FORM=LIVSOP

hilsen Svend

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-12-07 22:16

Hej

Godt nk et billigt trick

Men puslebrik kan faktisk søges på Google

Her er lige et par bud, en med EN mulighed, næste med flere muligheder.

http://www.cute.dk/godteposen/batch/pages/puslebrik.htm

http://www.sveden.dk/viewtopic.php?t=7707&view=next&sid=21a9c9b2ed0d344e79f1910748af0c91

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-12-07 23:34

Hvor mange brikker skal du bruge ?

http://www.flash-gear.com/npuz/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 18-12-07 23:37

Husk lige!

Hvis du skal bruge det til logo, er der lige en ophavsret du skal tage hensyn til.
Et firma kan risikere at få økonomien i klemme eller ihvertfald en økonomisk lussing, hvis ikke der kopieringstilladelse til billedet.

Du kan finde "frie" billeder på Wikipedia.
Der er f.eks. et virkelig nørdet puslespil her:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3e/Puzzle_Krypt.jpg

Venlig hilsen
Kresten

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-12-07 00:40

Hej krestenklit

Det du bringer til torvs, er selvfølgelig lige noget, man skal have med i sine overvejelser.

Men hvis det er beskyttet af ophavsrettigheder, er dem der har lagt det på nettet, nogle fjolser, hvis de har gjort det muligt at kopiere det, og så bagefter kommer efter en, med en retssag.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 19-12-07 02:07

Jo da, vedikkealt
Men med sit idioti mister man ikke sine rettigheder.
Samtidig må man jo huske på, at et billede af en puslebrik ikke i sig selv er noget enestående, medmindre at man har gjort noget særligt ved billedet.
Ovenstående link fra Wikipedia kunne f.eks. være et sådant enestående billede. Men det er altså frigivet til almen brug.

Venligst

...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-12-07 06:57

Hej krestenklit

Nej - det gør man ikke nødvendigvis....

Men kan du huske Krak (dem med kortene), der for omkring et års tiden, ville have dømt en hunde kennel, for at have linket til Krak, for at folk kunne finde den hunde kennel langt ude på landet.

Husker noget med, at Krak ville have dem dømt til at betale omkring 50.000 kr.

Men den gik IKKE, for Krak havde ikke spærret Link muligheden, og det gik folk så meget op i, på Blog site, at Krak, efter eksperternes bedste bud, mistede mange mange millioner, da folk blev sure over, at de ville "knække" den lille mand.

Kommentar
Fra : anette11

Dato : 20-12-07 19:53

Hej alle
Tak for jeres svar - mht. ophavsret har jeg ikke tænkt mig at bruge noget, da jeg vil have en grafiker til at tegne det endelige logo - jeg syntes bare selv jeg havde fået en god "grund-ide" - og så noget er nogen gange nemmere at lave nogle skitser, når man har noget at arbejde udfra.
God jul til alle
mvh Anette11