/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB-nøgle svigter
Fra : klmnop
Vist : 407 gange
80 point
Dato : 18-12-07 15:49

Jeg kan ikke åbne min USB-nøgle, der bliver kun spurgt om den skal formatteres. Jeg har en sikkerhedskopi liggende på den, som jeg meget gerne skulle bruge. Er der mon noget at gøre???
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-12-07 15:52

jeg oplevede engang det samme da jeg havde brugt den på en fremmed computer og ikke "skubbet den ud", men blot trukket den ud.
Jeg gik tilbage til den computer og fik åbnet den igen, slukket rigtigt og herefter virkede den på min egen igen.
Måske er det et forsøg værd?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-12-07 16:33

Ja det er som regel vigtigt at skubbe / eller benytte "sikker fjernelse ned ved den grønne pil"
Genstart din comp > sæt din USB-nøgle ind

Og gå evt. her over og kig.
H-klik på denne comp > vælg administrer > og vælg diskhåndtering.
I det grå område hvor der står DISK 1 (forudsat at du ikke har flere diske)
H-klik og vælg opdater til dynamisk disk.

Ps. Filsystemet FAT 32 kan ikke læse filsystemet NTFS

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-12-07 17:52

Prøv eventuelt en anden USB port!

Kommentar
Fra : klmnop

Dato : 21-12-07 12:12

Tak tiil jomfruane og alka for svaret, jeg har prøvet desværre uden respons.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-07 12:22

Kan du se den i diskhåndtering...............

Kommentar
Fra : klmnop

Dato : 06-01-08 19:41

Til Eyvind
Tak for dit indlæg. Ja, jeg kan se den i diskhåndtering men den viser kun en kapacitet på 8 MB og 100% ledig, skønt den lyder på 2 GB.
jeg vil nu prøve at formattere den og se hvad der sker. Iøvrigt har jeg anskaffet mig en ekstern harddisk i stedet. Jeg håber så den holder bedre.

Kommentar
Fra : klmnop

Dato : 06-01-08 19:48

Til e.c.
Tak for dit indlæg, jeg har prøvet, men har ikke noget der hedder opdater til dynamisk disk i diskhåndtering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 19:54

En sikkerhedskopi er jo ikke meget værd hvis du formaterer....

Så mon ikke det var klogere at købe en ny fremfor det går galt igen...

De deles raskt ud som reklamegaver i mange firmaer....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-08 20:15

Husk at også USB harddiske bør afmonteres/skubbes ud før de slukkes/tages fra.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-08 20:27

Ja, som refi skriver:
En sikkerhedskopi er jo ikke meget værd hvis du formaterer....
Så er du da sikker på der ikke er noget tilbage på disken.
Hvorfor bruger du ikke bare et recoverprogram, men det er måske ikke så vigtig alligevel.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-08 21:02

Har den virket tidligere eller er det første gang du bruger den?

Hvilket fabrikat drejer det sig om, og hvor er den købt?

Jeg har selv haft problemer med 3 USB stick's købt hos El-giganten.

Kommentar
Fra : klmnop

Dato : 07-01-08 13:31

Til IBM760
Ja den har virket godt tidligere. Fabrikatet er jeg i tvivl om, der står kun Mícro Memory på den, den er købt i Bilka.
Til Pallehansen
Jeg har forsøgt med et recoverprogram uden resultat. Desuden har jeg med meget besvær fået rekonstrueret min sikkerhedskopi nu så jeg kan klare mig.
PS. jeg var ikke før klar over at man skulle bruge "sikker fjernelse", så måske det er derfor det er gået galt.
Tak for alle svarene.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-01-08 13:56

Dem jeg havde problemer med var 3 stk. 1 GB fra Micro Memory.
Enten kunne jeg pludselig ikke skrive til dem, og efterfølgende formattering låste kun op i en begrænset periode. I visse tilfælde mistede de også data efter en fejlfri kopiering.
Jeg tror det var en dårlig levering - jeg fik dem byttet hos El-giganten.

Micro Memory har været på tilbud mange forskellige steder på det sidste, i forskellige størrelser 1, 2 og 4 GB og prisen har været fornuftig - men efter den oplevelse jeg havde med deres produkt, har jeg ikke tænkt mig at købe dette mærke mere.

Kan man ikke stole på indholdet på en USB-stick, kan den ikke bruges til noget.

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 07-01-08 17:50

Prøv at formatere dimsen me "hptool" http://www.helgec.dk/usb_boot.html