/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejse og Afbudsforsikring??
Fra : heseda
Vist : 1213 gange
50 point
Dato : 17-12-07 22:05

Hvad gør du, som 50+.

Vi rejser flere gange om året. Nogle kører vi selv - andre gange tager vi fly eller bus. Nogle gange tager vi afsted 1 uge - andre gange 5 uger.

Det må der også være andre som gør, men hvad med forsikringen herefter 1. januar.

Det er en jungle at finde ud af de forskellige forsikringer/banktilbud. Børnene er flyttet hjemmefra.

Hvad er din erfaring ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-07 22:07

Jeg har ingen erfaring fra tiden efter den 1. januar 2008.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-07 22:07

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 22
- Annullerede 13
- Slettede 0
Ialt 36

Flueben fjernet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 22:11

Jeg medbringer efter 1.1.08, det gule og det blå sygesikringskort+ tegner en sygetransportsforsikring..

Det er det jeg er kommet frem til efter at lyttet efter hvad de siger i radio og tv.

Hvis man "kun" tegner en ekstra forsikring på hjemtransport, skulle prisen ligge på ca 200-300

Det blå og gule skulle dække læge, medicin hospital osv

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-12-07 22:24

Her er mit forsikringsselskabs bud på hvad vi har brug for.

http://www.gf-forsikring.dk/

Du må selv afgøre hvad der bedst for dig og din familie.

Det kan blive dyrt at spare penge !

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-07 22:29

Fra det virkelige liv:
En hjemtransport fra Alperne kostede en dame 80.000
læge- hospitals- ambulancefly- regning
fordi hendes forsikring ikke dækkede skaden.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 17-12-07 22:42

Nordsted1. Har du også en afbudsforsikring?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 22:44

Når jeg tager på charterrejse har jeg, når jeg er med campingvogn, har jeg en speciel forsikring

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 17-12-07 22:58

Jeg har lige fundet denne debat - meget interesant og følge udviklingen
http://www.campingdanmark.dk/pages/forumNew/post.asp?postforumguid=311088

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-12-07 01:08

Forsikringsselselskaberne har deres på det tørre.....traditionel pengetænkning inden for den branche.

Men de er sure på lovgiverne da reglerne stadig er uklare.....som med rygepolitiken.

Kommentar
Fra : J.Oe

Dato : 25-12-07 09:50

Hej.
Vi har i flere år haft en årsforsikring med afbestiiling i Sunny ferie, præmien er for 2008 på 1719 kr, for 14 dage.
Undersøg om familieforsikringen har fået rejseforsikring inkludere, det kan være billigere.

Venligst
J.O