/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TV-modtagelse
Fra : hanne39
Vist : 502 gange
75 point
Dato : 16-12-07 20:13

jeg har købt en DVB-T box og en DVB-T indendørs antenne, fordi jeg gerne vil kunne
se DR1 og DR2 og TV2 uden at skulle betale for kabel tv til TDC. Jeg fik at vide i forretningen
at jeg skulle kunne se tv med disse 2 ting, men der kommer en meddelelse op om at der er
intet signal. Derefter spurgte jeg hvad der kunne være galt og fik den besked at der sikkert
ikke er dækning i mit område (Snekkersten). Er der nogen der ved om der er noget andet
man kan gøre?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-12-07 20:22

Har du prøvet at slutte boksen til en udendørs antenne?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-12-07 20:43
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-07 20:53

Følger lige med.

Kommentar
Fra : hanne39

Dato : 16-12-07 21:02

Jeg må nok bytte den indendørsantenne til en udendørs og håbe at det kan hjælpe.

Jeg havde kigget på dækningskortet og kan nu se at præcis Snekkersten ikke er så
godt dækket.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-12-07 21:02
Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-07 21:52

Der er og har altid været problemer med tvmodtagning på øresundskysten på grund af de høje skrænter i land og den manglende reflektion fra vandsiden. Det er så galt at man planlægger en dansk tv sender på sverigessiden.
du burde kunnne tage svensk digitalt uden besvær. Det kan jeg 25km længere inde i landet end hvor du bor.

Har du koblet antennen rigtigt til ?
Hvis den er aktiv skal "boxen" kunne levere spænding til den og indsrilles til det.

Læs begge brugsanvisninger omhyggeligt. Håber de ikke er oversat i kina til kaudervælsk/dansk.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-12-07 16:52

prøv at sætte et stykke ledning sølvpapir i den inderste ring i INDGANGEN på dvb boxen

Kommentar
Fra : hanne39

Dato : 19-12-07 09:23

spørgsmål til transor

Jeg har tilsyneladende sluttet boxen rigtigt til for "first time installation" kommer frem på skærmen
og jeg trykker ja, men så skulle der komme en side frem hvor man skal kunne vælge region, men på mit tv står der bare intet signal.
Derfor mit spørgsmål til dig:
hvordan kan du komme ind på en svensk sender?
vejledningen viser ikke hvordan jeg kan komme videre.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-07 16:47

bruger du skart-stik ???
jeg få nomalt intet signal hvis der ikke er noget antennesignal på boxen

Kommentar
Fra : hanne39

Dato : 20-12-07 07:53

ja , jeg har scartstik i boxen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-12-07 06:54

prøv at sætte et stykke anetenneledning på din indgang i stedenfor antennen