/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Journalist højskolen
Fra : maria22
Vist : 483 gange
50 point
Dato : 16-12-07 11:42

Jeg ved der findes nogle kurser i løbet af foråret for at forberede mig til journalisthøjskolens optagelsesprøve. Hvilket kursus skal jeg vælge? Jeg kan kun finde online kurser og havde forestillet mig et intensivt kursus her i københavnsområdet. Gerne over længere tid.
Mvh

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-12-07 11:59
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-12-07 22:57

Hej dansk som enkeltfag på HF er super - også selvom du allerede er student.
Højskoleophold er der rigtig mange af, og en del specifikt forberedende. Disse kan som regel anbefales da det er højt kvalificeret undervisning.
http://www.vejentiljournalistik.dk/journalistik.swf

Jeg kender et par Journalister og den ene startede på samfundsfag og tog en batchelor før hun kom ind, men allerede som helt ung skrev hun for chilli. Den anden er ældre, men han var ude og skrive for en masse blade før optagelse.