/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke finde driver
Fra : marcussen1
Vist : 1036 gange
100 point
Dato : 16-12-07 11:06

Jeg har en bærbar, HP DV6306eu (dv6000), som er købt med Windows Vista Home Basic installeret.
Jeg bryder mig ikke rigtig om Home Basic, og har derfor installeret Win XP Pro. Så vidt så godt. Jeg har fundet netdriver og lyddriver, men kan ikke finde den rigtige skærmdriver. Når jeg scroller hakker og bølger det temmelig meget. Jeg har set på HPs hjemmeside med downlods af drivere, men som skrevet ikke været heldig. Det er et nVidia Geforce GO, vist nok 6105 eller 6150. Er der nogen, der kan sige mig, hvor jeg finder den rette driver.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-12-07 11:08

Jeg glemte lige at skrive, at der også står C 51 motherboard chipset

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-12-07 11:10

Du kan prøve her, måske er du heldig

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-12-07 11:39
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-12-07 11:45
Kommentar
Fra : b-and

Dato : 16-12-07 12:52

Hej marcussen1

Hvis de links du har modtaget indtil nu ikke har hjulpet så hent dette program > http://pc-stuff.dk/everest.htm < her kan du både læse om og hente programmet.

Efter installation gå i > Pc > Opsummering – her kan du se navnet på den hardware der er på maskinen. Ved at klikke på de links som ligger kommer du direkte ind på producentens hjemmeside, så er det blot og klikke sig frem til den driver som passer sammen den det nummer delen har.

Håber dette hjalp dig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-07 12:57

Du skal være helt sikker på hvilken grafik kort du har, for at finde den rigtige driver, eller lade Nvidia scanne din computer for at finde den rigtige, det sidste kan du gøre her: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us vælg Option2 og klik på knappen Graphics driver, så burde den finde en driver til dig, den metode brugte jeg sidst jeg opdaterede, eller du kan hente Everest gratis her: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html Everest kan finde ud hvad din grafik kort hedder, og så selv finde en driver, Option 1 i ovenstående link

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-12-07 14:33

Jeg har nu prøvet samtlige forslag fra Jer uden held. I svaret fra o.v.n. fik jeg at vide, at driveren var iorden og ikke kunne evalueres. Jeg kan godt leve med tilstanden, men det havde jo været
sjovere med en korrekt driver. Det viser sig nu, at på visse sider kører den forholdsvis rigtigt, andre hakker og bølger den meget. Måske skal jeg bare vende mig til det. Tak for svarene.
(Jeg venter lidt med lidt med at lukke, hvis der skulle komme andre forslag).
Niels

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-12-07 14:35

Prøv lige og opdater din XP

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-12-07 14:47

æææ, køre du med fladskærm

Hvis ja, har du så installer den på din computer, så den kan finde ud af hvad opløsningen den kan køre med.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-12-07 15:06

dr_dem
hvordan er det lige jeg gør det

ocorner
er det ikke altid en fladskærm på en bærbar

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-12-07 15:08

START/ALLE PROGRAMMER/WINDOWS UPDATE

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-12-07 15:09

Og gør det til du får besked på at der ikke er mere at hente

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-12-07 15:17

Igen og igen og igen så tror jeg du får en driver. Jeg fik på en ældre bærbar som havde samme problem da det var en gammel XP som skulle opdateres

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-12-07 15:33

Ja men hvad skal jeg så gøre?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-12-07 15:41

Klik på Windows update i Alle programmer, så kommer du på Microsoft update, klik på knappen der står hurtig og se hvad der sker og computeren skulle gerne genstarte af sig selv når der er behov for det.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-12-07 15:44

Citat
ocorner er det ikke altid en fladskærm på en bærbar

Ups

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-12-07 16:06

Lige en bemærkning mere: Når jeg går ind på kandus side med seneste indlæg, og f.eks. rull,er frem til mit indlæg, glider den helt normalt frem. Når så mit indlæg kommer frem på skærmen og jeg så skal rulle frem til sidste svar, der er kommet, hakker og bølger den langsomt frem til den når sidste svar.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-12-07 16:08

Har du hentet alt hvad der kan opdateres til XP????????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-12-07 16:10

Hent alle driverne på hp.com til maskinen - chipsetdriverne skal indstalleres først, ellers kan du ikke få grafikken, til at virke.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-12-07 16:56

jeg har hentet alle drivere, dog ikke til hardware ikke bruger

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-12-07 16:58

Det er ikke nok, at hente, de skal også indstalleres, og i den rigtige rækkefølge.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-12-07 17:08

Kan du opdaterer XP ?????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-07 17:19

Har du kørt Nvidia guiden for bedste skærm ydelse ?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-12-07 17:32

alle drivere, der er hentet er også installeret, om nogle af dem står der at de ikke er kompatible med hardwaren

o.v.n. hvordan kører jeg den guide, og hvor finder jeg den?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-07 17:40

Første gang jeg startede computeren efter at have opdateret, kom der automatisk en guide, men du kan selv finde den, enten fra Kontrolpanel eller ved at højre klikke et tomt sted på skrivebordet og klikke på Nvidia, for du har vel husket at fjerne den gamle driver og køre en regcleaner, før du installerede den nye, ellers få det gjort nu

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-12-07 19:29

Jeg har efterhånden forsøgt alt, hvad I har foreslået og må indtil videre stoppe. Som tidligere skrevet kan jeg leve med det og alle skal have tak for hjælpen.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : ditlev11

Dato : 25-12-07 21:31

hej alle ps god jul og godt nytår

jeg har det samme problem som marcussen1 men jeg hat ikke fundet nogen af alle de driver

og jeg kunne bestemt godt tænke mig at finde dem til mit netkort så jeg kan komme på nettet

og finde dem alle sammen men ellers er de samlet i en fil eller spredt over alt.

mvh rene

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-07 23:37

Tak og god jul til jer andre også herfra, Ditlev11 du bør oprette dit eget spørgsmål, et værktøj mere, som i begge kan bruge (den viser hvad i har, men opdaterer ikke) under Display står der nogle oplysninger som i begge kan kopiere i i spørgsmålet, for at få mere hjælp fra os, hent Belarc Advisor gratis her: http://www.belarc.com/free_download.html

Kommentar
Fra : ditlev11

Dato : 26-12-07 10:14

jeg har oprettet det, men jeg kunne se han havde det samme problem så det kunne være
at der var nogen der havde svar.