/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Hynder til tremmesofa?
Fra : Clagge
Vist : 5155 gange
90 point
Dato : 15-12-07 09:27

Jeg har en gammel tremmesofa (Børge Mogensen) der desværre har mistet sine hynder.

Jeg ved at man kan få dem lavet, - men det koster jo mere end en ny sofa.

Findes der ikke en billig genvej? - kan man selv lave dem? - Jeg drømmer lidt om at få nogle nye læderbetrukkede hynder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-07 09:40

Hvis du har en maskine der kan sy i læder og du er dygtig til det, kan du lave dem selv.....

Men UDEN erfaring vil det nok komme til at se "komisk" ud.....

Så der er KUN - betal ved kasse1 hvis du vil have ægte læder - det andet bliver DYRERE i lærepenge....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-07 09:53

Prisen afhænger nok lidt af om Du vil have bøffelskind fra Kamsjatka eller nappa, der er også et par forskellige "kerner".
Ring lidt rundt:
http://www.degulesider.dk/vbw/kategori/Sadelmagere%20og%20tapetserere_00027145.html

Med en ægte hynde vil møblet jo heller ikke falde i pris.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 15-12-07 10:06

Har du overvejet at sælge sofaen og købe en der passer til din smag?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-07 10:22

Du kan få lavet hynder her http://skumbutikken.dk/

Når du tager det gamle betræk af, kan du bruge det som skabelon, til det nye, så har du både størrelse og facon.

Start med at sy i noget billigt stof, og se om du kan få det til at passe (det er ikke så svært, når du har skabelonen) men altså prøv med en enkelt hynde først, når du har set resultatet, kan du gå over til det dyrere læder.

Jeg har selv haft en safagruppe, jeg ikke ville skille mig af med, da jeg undersøgte priserne på ombetrækning, fandt jeg ud af som dig, at det overhovedet ikke kunne betale sig, så jeg købte nyt, nu er det en Børge Mogensen, så mon ikke der alligevel kan være penge at sparer, hvis du selv er lidt fiks på fingrene??

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 16-12-07 20:23

Du skal være opmærksom på at sofaen taber betragtligt i værdi med hjemmelavede hynder ! !
Bortset fra det så kan du sagtens sy betræk selv, hvis du altså kan sy
Men jeg ville overveje at få selve hynderne lavet profesionelt.
Ved du om sofaen er født med skumhynder eller fjederhynder ?
Skumhynder kan laves på køkkenbordet, fjederhynder kræver lidt mere polstrekendskab.
Mvh. Annette